Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax över axeln

Måns H

Aktiv medlem
Avtryckförlängare K3 II

Håller på att lära mig min nya K3 II.

Avtrycket är ett par millimeter plattare än på min K5. Inte mycket, men tillräckligt för att jag ibland hade svårt att hitta knappen. Särskilt med fingervantar och då kameran hålls i ovanliga vinklar.

Så jag satte dit en avtrycksförlängare. En självhäftande plastplupp som används i skåpinredningar mm för att luckorna inte ska slamra. Den behövde klippas ner lite grann i kanten men passade sen bra.

Det funkar bra tycker jag, hittar avtrycket direkt.
 

Bilagor

Bofoto2

Aktiv medlem
Håller på att lära mig min nya K3 II.

Avtrycket är ett par millimeter plattare än på min K5. Inte mycket, men tillräckligt för att jag ibland hade svårt att hitta knappen. Särskilt med fingervantar och då kameran hålls i ovanliga vinklar.

Så jag satte dit en avtrycksförlängare. En självhäftande plastplupp som används i skåpinredningar mm för att luckorna inte ska slamra. Den behövde klippas ner lite grann i kanten men passade sen bra.

Det funkar bra tycker jag, hittar avtrycket direkt.
Suveränt. Man ska inte krångla till i onödan, enklast är ofta bäst.
 

quarc

Aktiv medlem
Otroligt roligt att se min tråd som jag startade för 6.5 år sedan fortfarande lever. Jag har själv slarvat lite med fotandet det senaste året, men så fort jag får min K-1 om några veckor så skall jag börja bära kamera varje dag igen. Fortsätt fota och dela bilder. Tack.
 
ANNONS