Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

redigering av 5d markII-film

Produkter
(logga in för att koppla)

skorvdalen

Aktiv medlem
Vilket program använder man lämpligen om man vill redigera filmsnuttar från 5d markII. med redigera menar jag främst att klippa bort dåliga delar av en sekvens och klistra ihop med en annan filmsnutt.
 
Adobe Premiere, Final Cut Pro, iMovie osv.... Behöver du fler förslag? Det underlättar kanske om du skriver vilket operativ du har.
 
Du har ju även windows movie maker, följer med windows och du kan göra de flesta enklare redigeringarna i det programmet. Själv använder jag Adobe Premiere, det kostar ju en slant (om du inte köper via piratbukt) men i det programmet finns allt man behöver + en hel del till. Det beror ju lite på hur avancerad redigering du vill göra, men man kommer långt med windows movie maker.

Din dator borde förövrigt inte ha några problem med att spela upp filmerna. Något måste vara knas, kanske ska kolla över drivare etc?
 
funderar dock på att köpa en imac då jag inte kan visa filmerna utan att de hackar rejält.

Om du byter får du iMovie med på köpet och det är riktigt trevligt. Väldigt enkelt och smidigt och numera med en hel del funktioner. Vill du sedan uppgradera dig så kan du köpa Final Cut Express för 1 900 SEK. Eftersom det glatt importerar det du gjort i iMovie och låter dig fortsätta jobba med det, är det kanske onödigt att börja med det. Kör iMove som är gratis och se om det räcker.
 
ANNONS