Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Streck i bilder lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

mac60

Aktiv medlem
Hej
Har sett att jag får ett eller flera streck i olika storlekar på en del bilder när jag tittar på dom i lightroom ( bara importerat dom ) ser bara ut som svarta streck. Samma ställe på bilden men olika ställen på olika bilder
Inte på alla bilder och dom försvinner om jag förstorar bilden ( när den laddats in helt ) och dom följer inte med vid export
Syns inte med Bridge så det är ju något med lightroom som spökar
Tog en skärmdump och klistrade in och då fanns det inte med ( använde elements för detta och öppnade jag originalfilen var det inga streck)
Så inte ens när jag tar skärmdump visar sig strecken men dom finns kvar i lightroom
Inga större problem alltså men väldigt irriterande att strecken finns vid redigering men bra att dom inte följer med vid export
Någon som haft samma problem?
Dyker upp lite då och då så på ett sätt är det inte störande men..........
Gäller lightroom 4.4

Redigerad
Händer bara i framkalla modulen inte i biblioteket
Och nu när jag stängt ner och startat om datorn så är den borta :) men den kommer säkert tillbaka senare
 
Senast ändrad:
För många år sen hade jag ett liknande problem (i något annat program än Lightroom, kanske märktes det först i MS Word?) och då var det grafikkortet som höll på att haverera.
Det blev värre och värre med tiden och det blev problem även när jag använde andra program. Efter efter någon månad så blev jag tvungen att köpa ett nytt friskt grafikkort, därefter funkade allt igen.
 
ANNONS