Annons

smultronställen!

Produkter
(logga in för att koppla)

Apell

Aktiv medlem
Om man kommer till Karlstad...

ska man definitivt besöka Alster. Där ligger Frödings herrgård. Finns en naturstig som är lite trevlig där. Har lagt upp några bilder jag tog där för länge sedan. Hela området kring Alster bort mot Byn är fint tycker jag.

Annars kan man ju alltid besöka stenbron (Sveriges längsta om jag inte minns fel). Ligger centralt i stan.

Finns massa ställen där som är trevliga. Borgvik nära Grums ska vara jättefint har jag hört. Nån som vet?

/Henke
 

Ljusvision

Avslutat medlemskap
Det finns naturligtvis många fina smultronställen i detta natursköna land. En av favoriterna är utan tvekan Öland. Det är svårt att finna någon annan plats där man hittar det där "speciella ljuset" som finns på denna fantastiska ö. Inte ens Gotland äger detta speciella sköra och intensiva ljus som just finns på Öland.
 

Apell

Aktiv medlem
Kom just på ett ställe till...

Mörrumsån. Var där och fiskade. Misstänker att man kan ta maffiga bilder på strömmande vatten där.

/Henke
 

javinder

Medlem
Mina ställen...

Jag kan inte säga något om Stockholms skärgård (har aldrig varit där), men jag rekomenderar göteborgs södra skärgård. Om man har tillgång till egen båt finns det många vakra kobbar och skär.
Även nordvästra bergslagen, runt Kopparberg, är riktigt vackert.
Dessa två områdena är vad jag rekomenderar!
 

skarpedjup

Aktiv medlem
Ett av mina favoritställen är Långvind som ligger norr om Söderhamn. Min sambo och hennes föräldrar har sommarstuga där, så det blir ofta färder ut dit.

I vinter har vi sett havsörnar vid två tillfällen där, senast var det 2 stycken som satt i ett träd och solade sig. :)

Nu i söndags så var det nog värsta gången hittils. På vägen ut så stannade vi och tog kort på Tranor, och det kom fler flygande över bilen. 5 minuter senare så står en Tjäderhöna aldeles vid vägekantan, men jag han inte fota den.

Vid deras stuga så var det som vanligt lite Ejdrar, Krakpar OCH trot det eller ej, kommer det inte en Storlom simmandes i viken!

Ja, det var väl en härlig dag på alla sätt och vis tänkte man på vägen hem. Tänkte packa ner kameran men satt med den och 400mm i knät, när jag plötsligt ser en Tjädertupp i skogen!

Plötsligt så flyger en andra tjädertupp i väg, och jag får några bilder på den som är kvar innan den susar över vägen och iväg djupare i skogen. Vilka enorma fåglar det är!!
 
ANNONS