MY CONSEQUAT

by Lars Ove Pehrsson Koll

BLÅ TON

 Malmskillnadsgatan i Stockholm i september 2019  EF 24-70L IS vid 24mm  Hälsningar Lasse 

Publicerad 2021-01-24 14:41 | Läst 1875 ggr 1 Kommentera

Torgförsäljerska - Nostalgi 1970

Hej! Det här bilden tagen med min rysk Zenit B med Helios 2/58mm

Tri-X i D76.   Hälsningar Lasse 

Tips: gå ut med kamera till marknadstorg, loppis m.m. för att ta bilder på människor :-) 

Publicerad 2021-01-23 10:11 | Läst 2353 ggr 0 Kommentera

Två söta damer

på Stortorget i Södertälje i maj 1970 tagen bild med min rysk Zenit B med Helios 2/58mm var jag som 15 årig fotograf. ;-)  Tri-X i D76  beskuren 

Jag är andra från vänster och mina klasskamrater, två frånvaro som inte med bild, lite fotoövning och selfies i teckningslektion med Pentax Spotmatic II med 3,5/35mm på Risbergska skolan i Örebro i våren 1972. Tri-X i framkallad av Scanfors, 4 liter blå dunk (tillverkade i Polen) :-D  Längst till höger kvinna har gått bort ifjol. Hälsningar Lasse 

Publicerad 2021-01-21 10:12 | Läst 2140 ggr 2 Kommentera

Mötesplats

för singlar +60 (?) på Evert Taubes terrassen på Riddarholmen i Stockholm i juli 2020, lite skämt förstås.  EF 24-70L IS vid 24mm  Hälsningar Lasse 

Publicerad 2021-01-16 21:03 | Läst 1268 ggr 2 Kommentera

Blir du lönsam, lille vän?

Moderna museet i Stockholm   Sommar 2016   EF 24-70L IS vid 24mm  Omarbetning   Hälsningar Lasse 

Publicerad 2021-01-14 17:10 | Läst 2032 ggr 4 Kommentera
Föregående 1 ... 75 76 77 ... 92 Nästa