Tommys hörn av bloggosfären

Bilden i främsta rummet!

Någon gång ska ju vara den första, norrsken!

När jag kom hem på kvällen efter Världensbarnkonserten, så dansade norrskenet över grannens hus. Jag har länge velat fota just norrsken. Jag har ju en app på mobilen som ger en liten truddelutt när det är norrsken på gång. Men jag är alldeles för trött på nätterna för att gå upp mitt i natten, (eller för all del även på kvällen), för att bege sig ut och hitta en bra plats, lite sådär på chans! Därför var det ju roligt att jag kunde stå på gårdsplanen hemma och titta på skådespelet! Jag langade upp kameran på biltaket så bilen fick fungera som stativ. Jag tycker faktiskt att det blev rätt läckert med reflektionerna från huset på biltaket! Kul med nya motiv! :)

****

~Kärrgruvan 18 oktober 2025~

****

Publicerad 2025-10-20 20:01 | Läst 879 ggr 1 Kommentera

Häftiga färger över Västanfors häromkvällen!

Det var så färggrant när jag var vid Hembygdsgården häromkvällen. Jag tycker det blev intressanta bilder. Långa slutartider och handhållet fick det bli, fastän det var mörkt och eländigt!

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

~Västanfors hembygdsgård 4 februari 2025~

****

Publicerad 2025-02-06 19:51 | Läst 1652 ggr 1 Kommentera

Jag ville fotografera någonting som kunde utstråla ljus och värme idag.

Egentligen hade jag tagit bilder som skulle bli dagens blogg. Men så händer det saker i världen, idag, bara runt 12 mil bort i Örebro. Då ville jag ta en bild av något som kunde symbolisera lite ljus och värme, något vardagligt och normalt. Jag hamnade vid kaffestugan på Västanfors hembygdsgård. Visserligen hade de nyss stängt, men för mig blev det ändå en bild av ljus i mörkret, av värme i en snålblåsigkall värld!

****

~Västanfors hembygdsgård, Fagersta, 4 februari 2025~

****

Publicerad 2025-02-04 21:13 | Läst 1751 ggr 2 Kommentera

Ett riktigt snöoväder vid Krylbo station.

Skulle hämta frun vid stationen igår kväll. Men på vägen dit började det snöa riktigt rejält. Jag hade kameran med mig, men eftersom det inte snöade tidigare, så hade jag bestämt mig för att fota med nifty fiftyn, Olympus 25/1,8. Den är inte vädertätad, men jag tog en chansning och klev ur bilen och gick en runda runt stationshuset iallafall. Det var så länge sedan...!

(När jag kommit hem så ville inte internetet vara med. Det gick inte att ladda upp nånting på hela kvällen. Så det här blev det första "hacket" i bloggpubliceringslängden för 2025. Men det blir säkert fler avbrott längre fram antar jag...!)

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

11.

****

12.

****

13.

****

14.

****

15.

****

16.

****

17.

****

18.

****

~Krylbo 27 januari 2025~

****

Publicerad 2025-01-28 16:38 | Läst 2050 ggr 2 Kommentera

Kring Fagersta norra station med Lensbabyn...!

(Fristående fortsättning från igår! Mer info om utrustning osv. där!)

Jag tog med mig Gammelkameran, (Pentax K3) och Lensbabyn till Fagersta när de andra i familjen skulle handla. Jag gick en liten runda från Fagersta norra station en liten bit mot brukä! Det blev några bilder där mä! ;)

****

1.

Stationshuset.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

11.

****

12.

(Baksidan av Dollarstore blev väldigt minimalistisk! :))

****

13.

****

14.

Tåget.

****

15.

Vid Dollarstore stod den här fina och väntade på husse eller matte!

****

~Fagersta 14 januari 2025~

****

Publicerad 2025-01-17 20:27 | Läst 2086 ggr 0 Kommentera
Föregående 1 ... 3 4 5 ... 16 Nästa