Tommys hörn av bloggosfären

Bilden i främsta rummet!

Den gamla vägen genom vitsippsmarker, leriga hjulspår och den torra förnan, till Karbennings kyrka!

Här och var finns det vägar som ingen längre använder, kanske för att man har byggt bredare, bättre avpassade vägar för nyare typer av trafik. En del av dem är säkert jättegamla. Om vägen som går från Hästbäck till och förbi Karbennings kyrka är så gammal, det vet inte jag. Jag har sett den, och fotograferat den förr, men då från andra hållet. Den här gången stannade jag bilen vid Hästbäck och promenerade en liten bit, tills jag tyckte att det blev för lerigt...

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

(Jag kanske skulle sätta i gång ett nytt långtidsprojekt som heller aldrig blir färdigt...!? "Landskap på Västmanländska!", typ!)

****

Publicerad 2021-04-26 16:58 | Läst 4316 ggr 1 Kommentera

Vitsippor, i början av säsongen! (Macro och närbilder).

De första vitsipporna har precis tittat upp och slagit ut i vår trädgård.

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

~Kärrgruvan, Norberg 20 april 2021~

****

Publicerad 2021-04-21 19:33 | Läst 2567 ggr 2 Kommentera

Lite blommor, blad och barr i all enkelhet...

Nu har jag kört rätt hårt och ambitiöst med fotandet och bloggandet den senaste tiden, så ikväll blir det bara lite blommor, blader och barr...

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

Publicerad 2020-05-15 20:33 | Läst 2663 ggr 2 Kommentera

Vid polhemshjulet...

Polhemshjulet är ett av alla dessa historiska besöksmål vi har här i Norberg. Polhemshjulet omvandlade kraft från konstkanalens vatten till gruvorna runtomkring i Kärrgruvan. Det är ett skönt skogsområde där, och äntligen hittade jag ett fint skogsparti som inte är så svårt att gå i, bara en sån sak! :)

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

11.

****

12.

****

Publicerad 2020-05-09 21:57 | Läst 2792 ggr 1 Kommentera

Idag har det regnat...

...och majsolen har lyst med sin frånvaro!

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

~Norberg och Kärrgruvan 1 maj 2020~

****

(Verktyg: Olympus Omd Em 5 mk II, med Olympus M.Zuiko Digital 45 mm 1:1,8)

****

Publicerad 2020-05-01 19:41 | Läst 2612 ggr 1 Kommentera
Föregående 1 ... 3 4 5 Nästa