Tommys hörn av bloggosfären

Bilden i främsta rummet!

Julstressen i Sala...

Var det inte mycket med. Tvärtom, riktigt lugnt, avslappnat och behagligt faktiskt! (Sen att jag var lite stressad inombords, det är ju en helt annan sak! :)

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

Jag kunde gott ha gått runt en stund till och fotograferat! Men det får väl bli en annan gång! :)

****

~Sala dan före dopparedan, 23 december 2023~

****

Publicerad 2023-12-23 20:06 | Läst 2525 ggr 3 Kommentera

Jag tänkte att lite ICM-foto skulle passa i gråvädret i Fagersta!

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

~Fagersta 12 november 2023~

****

Publicerad 2023-11-12 19:06 | Läst 1533 ggr 0 Kommentera

Fredagskväll i Norberg.

Jag var "skjutspappa" i går kväll, då yngstan skulle på spökdisko. Så jag fick en stund att fotografera Norberg by night. Det var ganska mörkt, regning och kallt. Men jag tycker att bilderna blev rätt mysiga, just på grund av det ruggiga vädret. Visserligen blev det en del droppar på frontlinsen, men just den här gången så tycker jag att det passade in...!

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

Ja, jag fick leka lite med bilar också! :)

****

8.

****

9.

Abrahamsgården är ju fin, så därifrån blev det många bilder! :)

****

10.

****

11.

****

12.

****

13.

****

14.

****

15.

****

16.

****

17.

****

18.

Regnet blev lite mera blött!

****

19.

Kommunhuset håller på att renoveras!

****

20.

Antikvariatet är också väldigt fint och gör sig väldigt bra på bild, tycker jag!

****

21.

****

22.

****

23.

(Lite hjälpbelysning av en kommande bil.)

****

24.

****

25.

****

26.

****

27.

****

En riktigt lyckad photowalk, tycker jag!

****

~ Norberg 27 oktober 2023~

****

Publicerad 2023-10-28 20:47 | Läst 2981 ggr 3 Kommentera

En ljummen septemberkväll i Norberg.

Jag tog med mig kameran när jag åkte ner till affär´n och gick en liten runda i kända kvarter...

****

1.

Nog börjar det bli höst, allt. Men temperaturen är somrig.

****

2.

Solen håller som bäst på att gå ner bakom kyrkan, där man förbereder sig för konsert, tror jag...

****

3.

Än så länge går det nog bra att sitta ute på uteserveringen, men för kvällen är café orkidé stängt.

****

4.

****

5.

Titta vad fin Näbbgården blev när den fick lite kärlek och omtanke! :)

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

Elsa Anderssons är inte heller öppet förrän i morgon, såklart!

****

11.

****

12.

****

13.

Kommunhuset.

****

14.

****

15.

Paviljongen.

****

16.

Fortfarande mycket vatten i ån.

****

17.

****

18.

****

19.

****

20.

****

21.

****

22.

****

23.

****

24.

****

25.

****

~Norberg 27 september 2023~

****

Publicerad 2023-09-27 21:55 | Läst 3083 ggr 0 Kommentera

En liten photowalk i Askersund!

Idag har vi varit på resande fot. Som så ofta blev det första stoppet i Askersund och jag gick ett kvarter åt ett annat håll än jag gjort förut!

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

11.

****

~Askersund 23 september 2023~

****

Publicerad 2023-09-23 21:51 | Läst 1415 ggr 1 Kommentera
Föregående 1 ... 4 5 6 ... 12 Nästa