Tommys hörn av bloggosfären

Bilden i främsta rummet!

Första adventsafton i Västerås...

Staden har smyckat sig fint!

1. 

2.                           

3. 

4. 

5. 

6. 

7. 

(Ja, ja, kvällsmörkret så här års gör det ju lite småbesvärligt att fotografera, men det är ju som det är!)

Publicerad 2018-12-01 20:15 | Läst 2348 ggr 0 Kommentera

Däremellan kommer midsommar...

Sticker emellan gotlandsrapporteringen med lite bilder från dagens midsommarfirande på Västanfors hembygdsgård, och då mestadels bilder på folkdanslaget, för att det är så fint! :)

1. övning, stämning.

2. 

3. Uppställning.

4. 

5. Vajande fanor.

6. Resning.

7. Spelmannen.

8. Applåd.

9. Uråldriga riter och symboler i turerna.

10. Livets alla skeenden.

11. 

12. Fartfyllt...

13. och innerligt.

Som livet självt! :)

Publicerad 2018-06-22 23:24 | Läst 2984 ggr 1 Kommentera

Platsen för dagens otta på Kristi himmelfärds dag, Gamla kyrkplatsen i Karbenningby!

Ja, för idag har vi firat gudstjänst på denna gudomligt vackra plats i Karbenningby, där den gamla kyrkan låg innan man byggde ny kyrka i mitten av 1800-talet.

1. Här finns ändå både ett altare och klockstapel av senare datum, här klockstapeln.

2. Altarblommor.

3. Fantastiska uråldriga träd.

4. Fastän våren är evigt ung.

5. 

6. Här och var finns gamla gravhällar kvar. Här ligger en präst begraven.

7. 

8. Närmaste grannskapet, Karbenningby. 

En fin stund, men göken hörde jag först efter, när jag hade åkt därifrån. Tack för det! :)

Publicerad 2018-05-10 20:57 | Läst 2418 ggr 1 Kommentera

Valborg...

*******

Västanfors 30 April 2018

Publicerad 2018-04-30 21:19 | Läst 5428 ggr 1 Kommentera
Föregående 1 ... 5 6