Tommys hörn av bloggosfären

Bilden i främsta rummet!

Nya sommarbilder från Sala.

Ja, Sala är fint, inte minst på sommaren och väl värt en utflykt på semestern! Även fast jag kommer därifrån och att jag numera jobbar i Kumla-Tärna-Kila, precis utanför stan. Idag blev det bilder från centrum och torget. Blå himmel och stenhårt ljus, men är det mitt på dagen en sommardag så är det!

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

~Sala 15 juli 2023~

**** 

Publicerad 2023-07-15 20:33 | Läst 1290 ggr 0 Kommentera

En av de första fina vårkvällarna spenderades i Västerås city!

Självklart blev det lite citybilder då! :)

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

11.

****

12.

****

13.

****

14.

****

15.

****

16.

****

17.

****

18.

****

19.

****

20.

****

21.

****

22.

****

23.

****

Publicerad 2023-04-19 19:55 | Läst 2069 ggr 0 Kommentera

En tidig vårdag vid dammarna i Sala, påskdagen 2023.

Det blev en liten runda till centrum och kring stadsparken vid dammarna i Sala innan hemfärd igår!

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

11.

****

12.

****

13.

****

14.

****

15.

****

16.

****

17.

****

~Sala 9 april 2023~

****

Publicerad 2023-04-10 20:59 | Läst 2147 ggr 0 Kommentera

En liten photowalk i Västerås...

Vi gjorde en liten familjeutflykt till Västerås i lördags med något för var och en av oss. Jag behövde handla brallor så jag begav mig ner till centrum och jag hade kameran med lilla nya kompisen Olympus 30/3,5 macro, så det fick bli lite "streetphoto"-Tommy-style bilder i gamla kända kvarter.

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

11.

****

12.

****

13.

****

14.

****

15.

****

16.

****

~Västerås 4 mars 2023~

****

Publicerad 2023-03-06 18:15 | Läst 2023 ggr 1 Kommentera

Kanske mina "skak-bilder" från Avesta blir lite mindre röriga i svartvitt.

Både Sven och Stefan kommenterade mina skakbilder från Avesta i förrgår. Och visst blev man både yr, förvirrad och fick en lätt huvudvärk av dem. Det håller jag helt med om! :) Så frågan är om bilderna blir lite mer begripliga om jag tar bort ett bildelement i dem och gör dem svartvita...?

****

1.

Den här bilden gjorde sig inte alls i färg, men i svartvitt fick den vara med! :)

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

Helst skulle jag vilja "skita ner" bilderna mera. Jag försökte förstå mig på Photoshop, men gav upp...!

****

Publicerad 2023-02-06 20:29 | Läst 2172 ggr 1 Kommentera
Föregående 1 ... 5 6 7 ... 12 Nästa