Tommys hörn av bloggosfären
Sen blev det suddbilder bland allt det rosa i Kungsträdgården!
Efter ett tag under min dag i Stockholm, ville jag testa hur det skulle bli med lite längre slutartider bland alla blommor i vinden, bland alla människor och fåglar...
****
1.
****
2.
****
3.
****
4.
****
5.
****
6.
****
7.
****
8.
****
9.
****
10.
****
11.
****
12.
****
13.
****
~Kungsträdgården, Stockholm 29 april 2023~
****
Kanske mina "skak-bilder" från Avesta blir lite mindre röriga i svartvitt.
Både Sven och Stefan kommenterade mina skakbilder från Avesta i förrgår. Och visst blev man både yr, förvirrad och fick en lätt huvudvärk av dem. Det håller jag helt med om! :) Så frågan är om bilderna blir lite mer begripliga om jag tar bort ett bildelement i dem och gör dem svartvita...?
****
1.
Den här bilden gjorde sig inte alls i färg, men i svartvitt fick den vara med! :)
****
2.
****
3.
****
4.
****
5.
****
6.
****
7.
****
8.
****
9.
Helst skulle jag vilja "skita ner" bilderna mera. Jag försökte förstå mig på Photoshop, men gav upp...!
****
Med lite medvetet kameraskak i Avesta!
Det vill tydligen bli lite mer experimentellt i mitt fotograferande just nu. Och det är väl bra att tänja lite på gränserna. Jag tyckte att det skulle vara kul att testa lite ICM i en lite mer stadslik miljö. Idag var vi i Avesta och jag hade med mig kameran.
****
1.
****
2.
****
3.
****
4.
****
5.
****
6.
****
7.
(Ja, f/22 och motljus blev kanske inte så snyggt, precis! :)
****
8.
****
9.
****
~Avesta centrum 4 februari 2023~
****
Glissando.
Idag har jag inte riktigt hunnit med. Så ikväll blir det ännu en bildlig musikalisk kommentar!
****
"Glissando"
ICM
****



































