Tommys hörn av bloggosfären

Bilden i främsta rummet!

Så var det dags igen!

Årets fösta frostbilder, en tradition så god som någon! :)

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

~Kärrgruvan 10/10 2023~

****

Publicerad 2023-10-10 19:26 | Läst 1645 ggr 1 Kommentera

Isfyrverkeri!

****

Synligt för ögat ett ögonblick, och sedan...

****

Publicerad 2023-02-27 21:13 | Läst 1717 ggr 1 Kommentera

Frosten täckte hela mitt landskap idag...

Så jag stannade till vid Karbennings kyrka för att avbilda, denna den fjärde dagen på året!

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

En ny bild på fina kyrkan måste en ju ta! :)

****

10.

****

11.

****

12.

****

~Karbenning 4 januari 2023~

****

Publicerad 2023-01-04 20:04 | Läst 2346 ggr 0 Kommentera

Fint och pyntat är varje hus...

...så även i Kumla kyrkby! :)

****

****

Klockargården, med pastorsexpeditionen till vänster och vackra, stora eken i mitten bland all julstämning, så fint i kvällsljuset! :)

****

~Kumla kyrkby, Sala 8 december 2022, om aftonen.~

****

Publicerad 2022-12-12 19:05 | Läst 2527 ggr 0 Kommentera

Fullmånekvällar!

Har vi ju haft flera på raken, här är bilder från en...

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

Stort är mörkret nu.

Månen är itu,

men det är natten som gör dagen ljus och mitt ljus är du

och denna jord är rund,

finns här ingen annan som kan ge mig sån förtvivlan?

Och som är lika sann.

Du blir rädd för dina skuggor,

alla hot som aldrig når dig.

Jag ska sjunga dig ett löfte, och jag vet att du förstår mig.

Fem fingrar ska skydda dig.

Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.

Ett är hopp och ett är tro.

Handens fem fingrar vaggar dig till ro

(Peter Lemarc, Handens fem fingrar.)

****

~Prostudden, Norberg december 2022~

****

Publicerad 2022-12-09 21:08 | Läst 2041 ggr 2 Kommentera
Föregående 1 ... 7 8 9 ... 28 Nästa