Tommys hörn av bloggosfären

Bilden i främsta rummet!

Solig vinterdag vid Anunds hög i Västerås.

Ännu en av alla dessa "snabbresor" till Västerås. Fort in och fort ut. Men på vägen hem passade vi iallafall på att stanna en liten stund och tanka lite solljus vid Anunds hög. Bildmässigt fastnade jag mest för träden och de blåa skuggorna i det starka solljuset.

Det tyckte jag gjorde sig bra mot kullarna och skeppssättningarna!

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

11.

****

(Kanske inga revolutionerande bilder. Inte ens mina bästa bilder från Anunds hög, men det blev iallafall lite solsken i min blogg. Det känns som om det var länge sedan! :)

****

~Anundshög, Västerås 12 januari 2026~

****

Publicerad 2026-01-12 21:11 | Läst 759 ggr 0 Kommentera

Vackert, men fy vad kallt det var i Avesta centrum igår kväll!

Det blåste ganska mycket när jag skjutsade familjen till bion i Avesta. Det var väl Johannes som levde om fortfarande, kan jag tänka. Temperaturen låg kring nollan, så det kändes rejält kyligt! Men skam den som ger sig tänkte jag, jag ville verkligen fotografera. Så det blev en liten runda...

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

Ja, det var ju månskenskväll! :)

****

5.

Julgranen hade åkt på en riktig omgång av Johannes, tror jag!

****

6.

Men stål-visenten står stadigt!

****

7.

****

8.

****

9.

Lite färg kvar från solnedgången!

****

10.

****

11.

Visst var det en vacker kväll i Avesta!?

****

12.

"Sakta gå hem genom stan..." men jag frös ordentligt, så jag gick tillbaka till bilen! ;)

****

~Avesta 28 december 2025~

****

Publicerad 2025-12-29 19:44 | Läst 1239 ggr 3 Kommentera

Nu har det börjat att blåsa här hemma!

Taget inifrån stugvärmen vid fyra tiden på eftermiddagen! (Därav lite ljusreflektioner från diverse belysningar!:)

****

1.

****

2.

****

3.

****

~Kärrgruvan 27 december 2025~

****

(Olympus Omd Em1III, Panasonic Lumix G Vario 12-60/3,5-5,6, Iso 64,  f/7,1, slutartid 2,5 s-3,2 s)

Publicerad 2025-12-27 17:54 | Läst 957 ggr 0 Kommentera

Autumn blues...

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

~Kumla kyrkby och Kärrgruvan 30 oktober 2025~

****

Publicerad 2025-10-30 18:09 | Läst 1281 ggr 1 Kommentera

Bilder av en bäck...!

Fristående fortsättning från igår. 

****

1.

(Kanske lite väl stöddigt att handhålla kameran vid den här typen av foton!)

****

2.

(Men, nu blev det så...! :)

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

I skogen mellan Målsjön och Olsbenning, Norberg.

22 oktober 2025

****

Publicerad 2025-10-23 22:04 | Läst 1318 ggr 0 Kommentera
Föregående 1 2 3 ... 17 Nästa