Tommys hörn av bloggosfären

Bilden i främsta rummet!

Ännu mer turist-bilder från grannskapet.

Från sommarens besök i Ängelsberg och skulpturparken.

Skulpturparken är en riktig favorit, och jag åker gärna dit för att fotografera vid olika tidpunkter på året. På sommaren har de dock sin utställning med konst från olika konstnärer i många olika tekniker. Så även i år. Tyvärr hade ett par av verken blivit vandaliserade. För egen del var det ett av verken som grep tag i mig, "av jord" av Ida Rosén Brazell. I övrigt blev det bara bilder på naturen och byggnader...

 1. "Av jord", vackert och eftertänksamt, tycker jag!

2. 

3. 

4. 

5. 

6. 

7. 

8. 

8. 

9. 

Publicerad 2017-07-05 19:25 | Läst 1947 ggr 3 Kommentera

Gotland 2017 - Vacker kväll vid Villa Muramaris.

Vi bodde i en stuga granne med Villa Muramaris. Det var en väldigt vacker kväll när vi kom hem från Fårö, så vi bestämde oss för en liten kvällsvisit i den vackra trädgården runt villan.

Det var makarna Johnny Roosval och Ellen Roosval von Halwyll som uppförde Villa Muramaris 1915-1917. De umgicks i dåtidens konstkretsar och Villan är ett riktigt konstverk i sig, och tillsammans med trädgården och skulpturerna som finns där är det en upplevelse att gå omkring där. Huset brann ner 2013, men nu har man nästan byggt upp det som det var innan branden.

1.

2. (Här bodde tydligen Gotlands första bil... ?!)

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Med det har jag i stort sett redogjort för vår Gotlandsresa 2017, och vi återvände hem med nyladdade batterier och upplevelser att leva vidare på. Kanske dyker det upp någon enstaka gotlandsbild framöver i bloggen ändå... vi får se! :)

Publicerad 2017-06-22 19:55 | Läst 3743 ggr 4 Kommentera

Följ med mig på ett återbesök till en annan spännande plats, grafitti i Spännarhyttan.

Jag var här och plåtade för ett par år sedan. Tyckte det var dags att återvända till Spännarhyttan!

Här låg på sjuttiotalet världens modernaste hytta. Den lönade sig inte och stängdes i början av 80-talet, och idag står det bara kvar några väggar som nu blivit ett slags galleri för grafitti-målningar.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

Inspirerande plats, tycker jag! :)

Publicerad 2017-03-26 20:07 | Läst 2309 ggr 2 Kommentera
Föregående 1 ... 13 14