Tommys hörn av bloggosfären

Bilden i främsta rummet!

Gullviva, maskros...

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

~Vilse i min egen trädgård 23 och 24 maj 2024~

****

Publicerad 2024-05-25 19:36 | Läst 1513 ggr 1 Kommentera

Utflykten till fåglarna i Semla regnade inne, så det blev en stund bland dropparna i daggkåporna istället!

****

1.

****

2.

****

3.

Ja det är gräs, inte daggkåpa, men jag tyckte bilden blev snygg! :)

****

4.

****

5.

Inte så mycket droppar, men daggkåpans blomma är ju väldigt fin när man tittar på den så här nära! :)

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

Vilse i min egen trädgård!

****

~Kärrgruvan 24 maj 2024~

****

Publicerad 2024-05-24 17:30 | Läst 1522 ggr 1 Kommentera

Överflöd av försommar i vårt äppelträd...

"Nu är det sådär onödigt vackert igen", som någon sa...

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

11.

****

~Vilse i min egen trädgård, Kärrgruvan 22-23 maj 2024~

****

Publicerad 2024-05-23 19:21 | Läst 1649 ggr 2 Kommentera

Idag blir det svartvitt...!

Den här dagen blev inte som jag hade tänkt mej, inte fotomässigt iallafall. Ingenting vettigt fotat. Så idag blir det svartvita varianter på naturdetaljer jag fotograferade vid Nya Lapphyttan och som legat och marinerat sedan dess...!

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

11.

****

12.

****

13.

****

14.

****

15.

****

Yta och struktur

Nya Lapphyttan 6 maj 2024

****

Publicerad 2024-05-19 21:09 | Läst 2311 ggr 1 Kommentera

Hårt ljus och rotvältor i Hälleskogsbrännan!

I sommar har det gått hela tio år sedan den stora branden i Västmanland. Allt sedan ett par veckor efter branden har jag kommit tillbaka lite nu och då för att fotografera landskapet och vad som händer i naturen. Idag var jag till Grävlingsberget i naturreservatet. Nu är det lövslyn som dominerar överallt i området, så så mycket lanskapsfoto blev det inte. Däremot finns det ju gott om intressanta detaljer att fördjupa sig i, påminnelser om det som hände för tio år sedan, och kanske också vad som kunde ha hänt...

****

1.

Det hårda ljuset mitt på dagen en fin försommardag är ju inte lätt att hantera för en fotograf, mest bara att acceptera!

****

2.

Jag gick inte upp i utsiktstornet den här gången!

****

3.

****

4.

****

5.

Såna här "pillidutter" fanns det gott om. Någon kanske vet vad de heter? ;)

****

6.

****

7.

Det är något skulpturalt över de brända träden.

****

8.

****

9.

Fortfarande finns det väldigt tydliga spår efter branden.

****

10.

Men visst var det en fin dag?! :)

****

11.

Mera pillidutter!

****

12.

****

13.

Lav av nåt slag...

****

14.

****

15.

****

16.

****

17.

****

18.

****

19.

****

20.

****

21.

****

22.

****

23.

****

24.

****

25.

****

26.

Innan jag åkte hem hann jag titta på lite flyguppvisning av de här blomflugorna!

****

27.

****

~Grävlingsberget, Hälleskogsbrännan, 17 maj 2024~

****

Publicerad 2024-05-17 20:52 | Läst 2242 ggr 0 Kommentera
Föregående 1 ... 15 16 17 ... 43 Nästa