Tommys hörn av bloggosfären
Första spindelfotograferingen i trädgården för den här sommaren!
Sommarvarmt ute, och behövde så väl en liten stund för mig själv. Så jag gick ut till min favvoplats i trädgården. I den gistna stentrappen bland gräs, ogräs och vresrosen. Där hittar man oftast något att fota med macroobjektivet. Idag var det oly. 60/2,8 och mellanringar som fick följa med ut...
Vilken tur att jag hittade några av mina favoriter, spindlarna! :)
1.
Den första spindeln satt ovanför mig och blev mest en siluett mot den blå himlen.
****
2.
Det sitter vackra, små nät lite här och var...
****
3.
I det här nätet tror jag att det sitter en liten spindel i mitten.
4.
Sen hittade jag ett spindelnät i gräset och efter en stunds letande hittade jag också spindeln som satt i det!
****
5.
Det var mycket pollen som hade fastnat i nätet.
****
6.
****
7.
Till sist en fokusstackad bild av fem exponeringar, JPEG direkt från kameran!
****
Vilse i min egen trädgård.
~Kärrgruvan 16 maj 2024~
****
Yta och struktur...
Jag var nog lite missnöjd och besviken när jag kom hem från min lilla fotorunda igår. Jag hade varit uppe vid Karlbergs hembygdsgård och nya Lapphyttan. Där brukar jag alltid hitta motiv. Den här gången gick jag in för detaljer och macrofoto. Men det kändes lite oinspirerat och... lite beige, om du förstår vad jag menar! Jag tyckte att jag inte hittade nånting speciellt.
Men när jag tittade på bilderna ikväll, så tycker jag visst att det finns både fina och intressanta bilder bland min bildskörd igår vid Karlberg utanför Norberg!
****
1.
****
2.
****
3.
****
4.
****
5.
****
6.
****
7.
****
8.
****
9.
****
10.
****
11.
****
12.
****
13.
****
14.
****
15.
****
16.
****
17.
****
18.
****
19.
****
Är det någon mer som ser på det jag ser?
****
~Karlberg-Nya Lapphyttan, Norberg 6 maj 2024~
****
Kotte...
En kotte, macrostyle!
****
****
~Kärrgruvan 3 maj 2024~
****
Jag skulle ju fota vitsipporna, men jag fastnade med ett gammalt lönnlöv istället!
****
1.
****
2.
****
3.
****
4.
****
5.
****
6.
****
7.
****
8.
****
9.
****
10.
****
11.
****
12.
****
13.
****
14.
****
Vilse i min egen trädgård igen!
~Kärrgruvan 3 maj 2024~
****
Blåsippan ute i backarna står...
Nu är det vår vid de gamla gruvhålen på Svinryggen i Kärrgruvan! Nu blir det frossande i blåsippsbilder, hela 22 bilder!!! :)
****
1.
****
2.
****
3.
****
4.
****
5.
****
6.
****
7.
****
8.
****
9.
****
10.
****
11.
****
12.
****
13.
****
14.
****
15.
****
16.
****
17.
****
18.
****
19.
****
20.
****
21.
****
22.
****
~Svinryggen, Kärrgruvan 13 april 2024~
****
(Jag vandrade med lätt packning idag, tillsammans med min Olympus OM D EM1 II och Olympus M. Zuiko Digital 25/1,8 och Olympus M.Zuiko 30/3,5 Macro.)
****
































































