Tommys hörn av bloggosfären

Bilden i främsta rummet!

Snyten och Kalven en grå dag i början av februari!

Här låg vattnet iallafall rätt stilla! :)

****

****

****

****

****

Kul namn en del sjöar har, eller hur? :)

Publicerad 2020-02-05 20:49 | Läst 3648 ggr 2 Kommentera

Vattnet forsade vid hyttruinen i Högfors!

****

Normalt, vid den här tiden på året brukar det vara mycket snö här och isen brukar ha byggt vackra skulpturer i forsen.

****

Idag var det lite kallare än vad det har varit den senaste tiden, så några av grenarna som finns närmast vattnet hade fått lite is på sig.

****

****

****

****

Samtidigt på andra sidan vägen...

Publicerad 2020-02-04 20:34 | Läst 4566 ggr 2 Kommentera

Det var en vacker vinterdag i Norberg idag!

1. Med långa skuggor...

2. Solljuset trollade fram färgerna på nytt...

3. Nya gångbron över ån till Frida Hansdotter Arena, eller Fridahallen, som vi säger.

4. Nya vinklar och perspektiv från bron...

5. ...och gamla invanda lite längre fram.

6. Vidare vinkel.

7. "Snökätting" :)

8. Kvarngatan.

9. Fruset lås.

10. Lite kallt även på Abrahamsgården. Här hare vare en hare! Hare? :)

11. Är det tomten som har lämnat kvar sin släde? Behöver inte han den nu?

12. Även på antikvariatet har det snöat, bokstavligt talat!

13. Vintersolen som silade sig genom grenverket.

14. Gott om vatten i ån.

15. Ett annat utsnitt. 

16. Någon vädrade. Kanske en del av julstöket!   

17. Och julröda frukter i solskenet, pudrade av nysnön!

En vacker dag, som sagt! :)

Publicerad 2019-12-10 21:35 | Läst 3846 ggr 2 Kommentera

Trassel i vassen...

~En novemberabstraktion~

Publicerad 2019-11-04 18:47 | Läst 3317 ggr 2 Kommentera

Något av det som kännetecknar november...

************

1.

************

2.

************

3.

************

4.

************

~Frost~

Publicerad 2019-11-03 19:30 | Läst 2955 ggr 0 Kommentera
Föregående 1 ... 19 20 21 ... 34 Nästa