Tommys hörn av bloggosfären
Mycket väder även vid Snyten igår!
Maffiga moln, fylliga färger, strålande sol och vackra vågor!
****
1.
****
2.
****
3.
****
4.
****
5.
~Snyten vid Broarna, Norberg 10 juni 2026~
****
Dramatisk himmel över Hönsgärdet!
Hönsgärdet ligger strax utanför Norberg mot Västerfärnebo-hållet, (eller Sala om man så vill!) Det är så fin utsikt där. Dock är det sällan jag stannar till där, det finns liksom inget bra ställe att stanna till med bilen, (vad jag vet iallafall!) Men idag stannade jag för att fotografera de dramatiska molnen som bredde ut sig! Vackert! :)
****
1.
****
2.
****
3.
****
Hönsgärdet Norberg 10 juni 2026
****
En kväll när solen lyste starkt och det blåste vid sjön Noren!
Jag tycker att jag har "kört fast" lite. Det gör man ju lite nu och då. Men jag tror att jag vet vad det beror på den här gången. Jag har försökt att experimentera mer i mitt fotograferande. Gott så, tänker jag. Men jag har hamnat lite i diket att jag tycker att det blir fula bilder... Men jag kanske lär mig något av det också! :) Häromkvällen var jag till ett av mina vanliga fotoställen, Prostudden vid sjön Noren här i Norberg. Det blev en del "vanliga" bilder, men också lite lek med det starka solljuset och den starka vinden... Och det blev många bilder!:)
****
1.
****
2.
****
3.
****
4.
****
5.
****
6.
****
7.
****
8.
****
9.
****
10.
****
11.
****
12.
****
13.
****
14.
****
15.
****
16.
****
17.
****
18.
****
19.
****
20.
****
21.
****
22.
****
23.
****
24.
****
25.
****
26.
****
27.
****
28.
****
29.
****
30.
****
Ja, det blev många bilder i den här bloggen. Från början hade jag tänkt att dela upp dem på flera olika bloggar med olika teman. Det kanske hade varit vettigt. Men jag blev inte nöjd med det. Så det blev en stor påse blandat från det här tillfället. Jag har fortfarande några bilder till som jag kanske visar vid ett senare tillfälle. Men nu kanske jag kan gå vidare...
****
~Prostudden, Norberg, 27 maj 2026~
****
En sån morgon!
(Testa gärna att lägga betoningen på olika ställen i den meningen, det blir lite olika betydelse!)
****
Mellan Hästbäck och Örbäck!
****
1.
****
2.
****
3.
****
~15 april 2026~
****
Så är det med april, ena stunden en föraning om sommaren, en annan glittrar frosten i träden!
I torsdags åkte vi på en liten tripp mot Hallstahammar och Västerås. I Västerås kändes det lite, lite som om sommaren är på väg. Och jag fick min första utomhuskaffe på café för säsongen. Men lite tidigare passerade vi Snyten vid Broarna. Där glittrade frosten i träden och en tunn, tunn hinna av is närmast stranden. Det var nödvändigt att stanna till en stund! :)
****
1.
****
2.
****
3.
****
4.
****
~Broarna, Norberg 9 april 2026~
****














































