Merläsning
Annons
Så förenklar och effektiviserar AI vardagen för fotografer
Annons
Som fotograf eller videograf vet du att kreativiteten ofta kommer när du minst anar det – på väg till en location, i bilen efter ett kundmöte, eller mitt under en plåtning när ljuset faller på ett sätt du inte förväntat dig. Men i ett yrke där fokus ligger på att fånga ögonblick, är det lätt att egna tankar, bildidéer eller feedback från kunden glöms bort.
Läs mer...




















5 Kommentarer
Logga in för att kommentera
Ett förtydligande KIA drivs av Sveriges annonsörer, Bitos, Tidningsutgivarna och Sveriges mediabyråer.
Sedan är det unika webbläsare som mäts, inte unika besökare. Det är alltså exemplaret av en webbläsare på en viss inloggning som mäts.
Är den som byggt KIA index och har skött det hela sedan 2005 så jag borde vara insatt.
Grattis till en fantastisk ökning, förra året samma vecka låg fotosidan på ca 50000 unika webbläsare, imponerande utveckling!
Googla på pressrelease och unika besökare så ser du hur många KIA medlemmar som bryter mot överenskommelsen. Läs vilken term förlagen använder. Det syndas grovt, det är det enda jag påstått. Precs som det görs här http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=223052 eller här http://idgmedia.idg.se/2.3498 och här http://www.wyatt.se/pressreleaser/240174/ i folkmun (journalister ?) så är de omskrivet till unika besökare.
På TNS Gallup tiden så stod det i avtalet att man förband sig att skriva på ett visst om/när man citerade mätsiffrorna. Minns inte den exakta lydelsen längre. Så borde det vara även idag.
Avtal mellan KIA och sajtägare är något som kommer att komma, som kommer innefatta hur man marknadsför sig, vad och hur man mäter mm.
Åter igen, grattis till framgångarna!