j2^
Aktiv medlem
2 av 19 så 10% alltså, varför frågar du när du redan vet?
[Edit] oops to slow
Nej. Frågan var hur stor del av stationära datorer som använder trådlöst nät. INTE hur stor del av de datorer som har trådlöst nät som använder det.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
2 av 19 så 10% alltså, varför frågar du när du redan vet?
[Edit] oops to slow
2 av 19 => ~10%
Av de 216 Stationära Windowsdatorer _hemma hos privatpersoner_ som jag sköter om via min egen operations-miljö (WSUS, MDT, MOM, liknande), , så är två(!) anslutna via trådlöst nät. Nitton av datorerna HAR WLAN-interface.
Nej. Frågan var hur stor del av stationära datorer som använder trådlöst nät. INTE hur stor del av de datorer som har trådlöst nät som använder det.
Vet du hur jävla skönt det är att varje gång någon far/mor/morbror/whatever/vän ringer och har strul med sin maskin direkt kunna veta EXAKT vilken mjukvara som finns på den, EXAKT vilka patchar som finns på den och helt kunna hoppa över frågan "Vad installerade du precis innan det började strula?"
Den frågeställningen är inte relevant, eftersom det kräver att merparten av alla icke datornördar öppnar sin låda köpt på SIBA eller liknande och petar in ett kort.
Det är majoriteten inte beredd att göra, och man får ett skevt resultat
Det är förstås precis samma situation som på ett företag. Ska man vara administratör för en större mängd burkar så vill man förstås ha kontroll över hur de är konfigurerade. Inget konstigt alls.
OS X Lion kommer f.ö. att ha en del fjärradministrationsverktyg som inte finns i tidigare versioner av OS X.
(Fast det finns en del fjärradministrationshjälpmedel redan nu, t.ex. ARDAgent).
Att det kostar pengar spelar väl inte så stor roll? Frågan är snarare om det är värt pengarna, dvs om man sparar in kostnaden inom rimlig tid. För ett vinstdrivande bolag är inte gratisprogram det viktigaste här i världen.Visst, ARD-finns. Men handen på hjärtat, hur pass komplett är det? Vilka möjligheter har du _egentligen_ för automatisering och framförallt asynkron/offline hantering (Vidare så är ju ARD en tilläggsprodukt som kostar pengar).
Nej visst, det finns, än så länge, mer verktyg för sådant i Windowsvärlden. Jag vet inte varför Apple inte har satsat mer på sånt hittills, men en gissning är att det inte finns lika stora marginaler på företagsmarknaden som på privatmarknaden, så Apple tycker inte att det lönar sig att satsa så mycket där. Merparten av Apples intäkter kommer dessutom inte längre från datorförsäljning.Eftersom du verkar ha kikat en del på de möjligheter som finns med OS X så tror jag inte du ser något konstigt i mitt påstående att OS X fortfarande inte erbjuder en bråkdel av de möjligheter som Windows gjorde redan för sexton år sedan vad gäller denna typ av göromål.
jupp, som vanligt i dessa trådar :-\Men nu har vi drivit rätt långt från ursprungsfrågan. Trådskaparen vill ha tips om hur han bäst kan utnyttja sin nya iMac.
Är bara nyfiken om några av de program jag använder mest finns i Mac App Store.
Office 2011 for Mac
Photoshop Elements 9
Om de finns, vad kostar det att köpa dem från Mac App Store?
Office finns inte, troligen Inte elements heller. Fast Adobe har lite grejjor i AppStore så det kanske kommer om inte annat.
Har vi inte lämnat "fungerar out of the box" oavsett?Jaså? man måste öppna lådan för att sätta en WLAN-adapter i en USB2.0-port?
Jag vågar påstå att det är väldigt svårt att få ett virus på en fullt uppdaterad Windows 7-installation där man inte kör Internet Explorer, eller vad säger du?Nä med det är uppenbart roligare att skriva virus & annat junk till Windows.
Jag vågar påstå att det är väldigt svårt att få ett virus på en fullt uppdaterad Windows 7-installation där man inte kör Internet Explorer, eller vad säger du?
Jag vågar påstå att det är väldigt svårt att få ett virus på en fullt uppdaterad Windows 7-installation där man inte kör Internet Explorer, eller vad säger du?
Grattis! Själv fick jag städa bort MacDefender från en väns MacBook nyligen.Jag har hjälpt flera stackare den senaste månaden som alla fått in "MS Removal Tool" (ett scareware som lurar folk att betala för att bli av med uppdiktade virus) i Windows 7 via Firefox eller Google Chrome.
MacDefender avaktiverade docken. Det var riktigt roligt.De hävdar alla att de inte installerat något eller godkänt något utan plötsligt bara haft det jäkla eländet inne i datorn. Det är dessutom ganska pillrigt att bli av med eländet eftersom det tar kontroll över en stor del av datorn och hindrar en att starta kommandotolken, registereditorn, aktivitetshanteraren, att starta i felsäkert läge samt avaktiverar virusskyddet, etc.
Inte heller Mac OS, verkar det som.Så helt säkert verkar det inte vara att surfa med Windows 7...