PMD
Aktiv medlem
Polisen har (implicit) bekräftat Epsteins berättelse om händelseförloppet. Se DNs artikeln i ämnet.För sakens skull kan vi väl konstatera att detta enbart är Epsteins version av det hela. Polisen verkar ännu inte ha uttalat sig.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Polisen har (implicit) bekräftat Epsteins berättelse om händelseförloppet. Se DNs artikeln i ämnet.För sakens skull kan vi väl konstatera att detta enbart är Epsteins version av det hela. Polisen verkar ännu inte ha uttalat sig.
Polisen har (implicit) bekräftat Epsteins berättelse om händelseförloppet. Se DNs artikeln i ämnet.
Ja, händelseförloppet, men inte om att han verkligen arbetade som journalist då, eller?
Polisen har (implicit) bekräftat Epsteins berättelse om händelseförloppet. Se DNs artikeln i ämnet.
Ja, händelseförloppet, men inte om att han verkligen arbetade som journalist då, eller?
Han fotograferade för sin blogg Epsteins STHLM*, som ligger på DN.se och alltså har en ansvarig utgivare. Om jag minns rätt så har han ett avtal med DN som säger att han ska blogga x gånger i veckan. Oftast bloggar han mer än vad avtalet stipulerar. Vissa av bloggarna publiceras även som artiklar i papperstidningen. Vad tycker du att det låter som?
*Behöver knappast betvivlas, det är bara att läsa i den.
Det är korrekt, men fortfarande så är det inte polisen på plats som gett sin version.
Det har polisen inte med att göra.
Polisens presstalesman uttalar sig inte om något hen inte vet.
Det är inte farligt för barn att bli fotograferade. Det är farligt för barn om deras föräldrar inbillar dem att det är farligt att bli fotograferad.
Jag tycker att du ska fortsätta läsa och skriva i tråden. Det är bättre att utsättas för andras åsikter och debattera än att bara ta till sig sådant man håller med om.Du resonerar så dumt att jag inser att det förmodligen är bortkastad tid att svara dig. Jag ångrar för övrigt att jag började läsa tråden, men ska genast reparera det misstaget.
Det har du har fått om bakfoten. Jag har inte uttalat mig detaljerat om vad som inträffade.Jag var inte plats, men det var tydligen du, eftersom du kan uttala dig så detaljerat om det som inträffade. Du kanske till och kan konsulta åt polisen och peka ut vilka de ska ingripa mot och vilka de ska lämna i fred? Du verkar ju ha järnkoll.
Halmgubbe, missa målet, irrelevant och missriktad ironi är termer som dök upp i huvudet när jag läste det där ..."Nej, den killen kan inte vara den som sköt Palme. Han har ju en kamera på magen. Det är ett grundlagsbrott att gripa honom..."
Du resonerar så dumt att jag inser att det förmodligen är bortkastad tid att svara dig. Jag ångrar för övrigt att jag började läsa tråden, men ska genast reparera det misstaget.
Jag var inte plats, men det var tydligen du, eftersom du kan uttala dig så detaljerat om det som inträffade. Du kanske till och kan konsulta åt polisen och peka ut vilka de ska ingripa mot och vilka de ska lämna i fred? Du verkar ju ha järnkoll.
"Nej, den killen kan inte vara den som sköt Palme. Han har ju en kamera på magen. Det är ett grundlagsbrott att gripa honom..."
Så fortfarande är inte polisen på plats historia verifierad.
Precis min poäng. Fast det kan juridiskt bli skillnad, eller hur?
Händelseförloppet verifieras ju av polisen. Däremot vet presstalesmannen inte vad konstaplarna tänkte, och det är det väl ingen av oss som ens vågar hissa ...
Det är ju det som jag menar. Ingen vet vad som fick polisen att agera som dom gjorde innan dom avgett sin version. Allt annat är spekulationer och det är det som jag tycker är dumt för det föder bara nya spekulationer och sen havererar det totalt.
Om du ska kunna fällas för kränkande fotografering finns ett antal kriterier som ska vara uppfyllda. Du får inte i hemlighet och utan tillstånd fotografera någon som befinner sig i ett utrymme av privat karaktär såsom omklädningsrum, toalett eller liknande utrymme.Detta var inte hemligt, det var på offentlig plats så det krävs inget tillstånd och det var definitivt inte ett omklädningsrum. Att då säga att poliserna saknade en grund för sitt ingripande tycker jag är svårt att kalla en spekulation. Att de sedan, utan att fått godkännande från åklagare, tog Lars kamera och kollade igenom bilderna är ännu allvarligare.
Fortfarande så är inte deras version offentliggjord, om den nu någonsin kommer bli det. Så du kan bara spekulera över deras handlande, och det är inte något som ger substans i denna diskussion.
Fortfarande så är inte deras version offentliggjord, om den nu någonsin kommer bli det. Så du kan bara spekulera över deras handlande, och det är inte något som ger substans i denna diskussion.
Men det är ju DU som spekulerar i att de skulle haft någon sorts magisk bevekelsegrund för att göra sitt helt orättfärdigade ingripande, så sluta påstå att det är andra som spekulerar.
Vi andra konstaterar ju bara att det inte finns någon som helst rimlig grund till ingripandet, det ÄR ingen spekulation. Det är, tills det motbevisats, ett faktum. Om du kan prestera en rimlig hypotes som ger dem laglig rätt att ingripa får du gärna presentera den (då jag till skillnad från dig tycker att ett diskussionsforum bör vara öppet för diskussioner), men kom inte med de trötta "det kunde varit synd om barnen"-argument som presenterats hittills, de är inte skäl för ett ingriopande, oavsett vad ni tycker.