Hej Marie,
Jag anlitade ingen revisor till mitt enskilda företag, det behövs inte. Jag använde Excel till att skriva mina egna fakturor. Och när du köper saker till företaget så sparar du kvittot. Sedan samlar du ihop alla dina egna fakturor (du skriver ut en kopia till dig själv) samt kvitton...
Hej,
Jag har drivit ett flertal företag i olika former. Om du ska ha ett på-sidan-av företag och är osäker på omsättning skulle jag råda dig att starta ett enskild bolag med FA-skatt (jättelätt att skaffa). Välj att du ska momsdeklarera en gång om året och sedan anlitar du en bokföringsfirma...
Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig
inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av
Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa
ett Plus-medlemskap.