Annons

Köpråd av Canon 40D - hjälp mig!

Produkter
(logga in för att koppla)

Thomassouth

Medlem
Vill börja med att säga hej - helt ny här och första inlägget, så var snälla mot mig ^^

Har fått ett erbjudande av en polare att köpa en Canon 40D med typ 700 exponeringar på nacken, d.v.s närmast nyskick man kan komma. Detta är vad jag får med:

Canon 40D
Canon EF-S 17-85/4,0-5,6 IS USM
Velbonstativ med huvud PH-157Q
Fjärrutlösare
Något minneskort, lexar 133x 2gb något. Kan kolla upp det!
Väska

Paketpris runt 8000. Går nog att pruta lite på det också. Vad tror ni? Är det en bra affär? Jag har ingen särskild erfarenhet av systemkameror innan, är detta en bra kamera? Jag tyckte att huset kändes riktigt rejält och välbyggt. Hjälp mig här!
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
njaaaaaaa, gå in på fotokungen.com så säljer de sådana paket med 12 månaders garanti, med rätt stor säkerhet aldrig använda, även om de kallas demoex, för 7 995 kr. Stativ ingår dock inte.
 

SD40T-2

Avslutat medlemskap
Canon 40D är en bra kamera. Just nu verkar begagnade hus ligga runt 5000:- och EF-S 17-85 säljs ofta för lite under 3000:-, vad stativet ligger i vet jag inte, men rent spontant känns väl 8000:- lite för mycket.
 

Purra

Medlem
tjo ska inte säga så mkt om prisen men kan bara säga att jag precis fått hem min 40D och är grymmt nöjd med den.. själv så fick jag tag i ett av scandinavians ex som gick för 6k.. men frågan är ju hur länge han haft kameran .. säg har han haft den i 2 månader så bör det ju vara 10 måns garanti jämfört med om den är 1 år .. vilket jag skulle tveka lite inför men som föregående så kan du hitta nya 40D för samma pris ..dock utan väska och stativ.. fråga på för på PS får man alltid svar :)
 

Thomassouth

Medlem
Kameran är köpt i februari så den är 8 månader ungefär. 8000 är lite överpris säger ni, då får vi se vad jag kan pruta ner till imorgon! Men är det en bra kamera att utvecklas i?
 

SD40T-2

Avslutat medlemskap
Canon 40D kan du helt klart utvecklas med, det är en riktigt bra kamera i sin klass, så pruta på bara.
 

norfolk

Aktiv medlem
Någon som vet vart man fortfarande kan få tag på 40D i butik?

Edit: Hittade själv en annan tråd precis
 
Senast ändrad:

kokkaffe

Aktiv medlem
Cyberphoto har EOS 40D med objektiv.
sen har jag sett ett antal fler butiker med EOS 40D
så nog finns den kvar :)
Nja, eos 40d är listad som utgången modell som inte säljs längre hos cyberphoto. De sista gick för några veckor sen. Men den finns säkert nån annanstans...japanphoto verkar ha kvar den i listan även om de står noll i lager. Så de kanske beställer in när någon vill handla....Köpte min 40d ny där för några veckor sen. 10 975 kr för hus plus 17-85 objektiv.
 

Orfeous

Aktiv medlem
Du har rätt! fel av mig..
jag kollade för två veckor sedan och då fanns den där men inte nu längre! Men andra butiker har den som sagt :)
 

Thomassouth

Medlem
Eos 40D är det jag menar.

Nu har jag prutat klart och vi hamnade på 6500 med alltihop. Någon bok fick jag med också. Prisvärt?
 

Thomassouth

Medlem
Nu är den hemma! Tack för hjälpen, nu blir det att gruva ner sig i denna ännu outforskade värld.. Räkna med en hel del frågor i framtiden och vem vet - kanske några fina bilder? =)
 

SD40T-2

Avslutat medlemskap
Gratulerar! Jag tycker det var ett bra pris. Du är välkommen med frågor och lycka till med fotograferandet.
 

hlse

Aktiv medlem
Nu är den hemma! Tack för hjälpen, nu blir det att gruva ner sig i denna ännu outforskade värld.. Räkna med en hel del frågor i framtiden och vem vet - kanske några fina bilder? =)
Frågar man inte får man inga svar så kör hårt.
Jag ska hjälpa till efter bästa förmåga.
 

Orfeous

Aktiv medlem
Det finns även många DVD för EOS 40D som är lärorika. Jag har två av dom.
Det kanske är nåt du skulle kunna titta på?
 
ANNONS