Annons

pris på begagnad Canon 40D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Henrik_L

Aktiv medlem
Jag tänkte jag skulle sälja min extrakamera.

Detär en obetydligt använd canon 40D med ett tre år gammalt canon 60 EF-S macro, ett batterigrepp, batteriladdare och utlösare med kabel. Någon som har ett ungefärligt prisförslag?

Tack så mycket!
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
En ny eller demoex 40d kostar 5900 idag, och det finns. Har du tur kan du kanske få 5000 för din, men prisbilden har sjunkit rejält bara sista månaden för att Canon slänger ut allt de har i förråden till vissa handlare till låga priser. Makron är väl värd 2500 kr kanske och batterigreppet en femhundring eller aningens mer.
 

Henrik_L

Aktiv medlem
En ny eller demoex 40d kostar 5900 idag, och det finns. Har du tur kan du kanske få 5000 för din, men prisbilden har sjunkit rejält bara sista månaden för att Canon slänger ut allt de har i förråden till vissa handlare till låga priser. Makron är väl värd 2500 kr kanske och batterigreppet en femhundring eller aningens mer.
Tack så mkt! Jag tänkte ge en bra kompis ett bra pris så jag funderade på 5000 för allt inklusive frakt.
 

Rapidhour

Aktiv medlem
En ny eller demoex 40d kostar 5900 idag, och det finns. Har du tur kan du kanske få 5000 för din, men prisbilden har sjunkit rejält bara sista månaden för att Canon slänger ut allt de har i förråden till vissa handlare till låga priser. Makron är väl värd 2500 kr kanske och batterigreppet en femhundring eller aningens mer.

Jag sålde min 40d utan batterigrepp för en vecka sedan för
5 500:- och hade ca 15 spekulanter på den.

Med tanke på att en 7d kostar runt 17 000:-, så borde istället
beg priserna på 40d och 50d stiga.

Så man behöver absolut INTE ha tur för att få över 5 000:- för
en 40d i bra skick, speciellt inte inkl batterigrepp.

De siste exen 40d för 5995:- levereras dessutom utan orginal-
kartong(emballage)..känns inte speciellt seriöst.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Jag sålde min 40d utan batterigrepp för en vecka sedan för
5 500:- och hade ca 15 spekulanter på den.

Med tanke på att en 7d kostar runt 17 000:-, så borde istället
beg priserna på 40d och 50d stiga.

Så man behöver absolut INTE ha tur för att få över 5 000:- för
en 40d i bra skick, speciellt inte inkl batterigrepp.

De siste exen 40d för 5995:- levereras dessutom utan orginal-
kartong(emballage)..känns inte speciellt seriöst.
5900 kr tar de på Schönherr för helt nya ex, men som legat i delad kartong med ett objektiv. De har alltså vita kartonger förutom den stora kitkartongen som de ligger i. det är så de levereras från fabrik och du menar att det inte är seriöst? att de delar på dem? Håller jag inte med om. Hmm, såg en annons på blocket om en 40d där det varnades för dessa vita kartonger och fotokungen angavs som säljare och att det var skumt? Var det du? Passar i tiden, hmm, då kanske folk blev rädda och betalade 90 procent av nypris för en begagnad, då hade du tur.
 

Rapidhour

Aktiv medlem
5900 kr tar de på Schönherr för helt nya ex, men som legat i delad kartong med ett objektiv. De har alltså vita kartonger förutom den stora kitkartongen som de ligger i. det är så de levereras från fabrik och du menar att det inte är seriöst? att de delar på dem? Håller jag inte med om. Hmm, såg en annons på blocket om en 40d där det varnades för dessa vita kartonger och fotokungen angavs som säljare och att det var skumt? Var det du? Passar i tiden, hmm, då kanske folk blev rädda och betalade 90 procent av nypris för en begagnad, då hade du tur.

He..he..he..NEJ det var INTE JAG som "varnade"..he..he..

Orginalemballage är viktigt för mig och uppenbarligen även så för många andra oxå , speciellt när man köper sprillans nytt.

Jag tror dessutom att begpriserna kan komma att stiga när 40d
inte säljs nya längre.

Du skriver oxå 500:- för ett beg batterigrepp !!?? Är det orginal så brukar dom ligga på mellan 800:- -1100:- beg.

Du kanse själv är spekulant..he..he..?
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
He..he..he..NEJ det var INTE JAG som "varnade"..he..he..

Orginalemballage är viktigt för mig och uppenbarligen även så för många andra oxå , speciellt när man köper sprillans nytt.

Jag tror dessutom att begpriserna kan komma att stiga när 40d
inte säljs nya längre.

Du skriver oxå 500:- för ett beg batterigrepp !!?? Är det orginal så brukar dom ligga på mellan 800:- -1100:- beg.

Du kanse själv är spekulant..he..he..?
hehe, batterigreppet kanske ligger högre, då tar jag tillbaka. Och missförstå mig inte, en begagnad 40d är väl värd sextusen, men just nu i dagarna kan man köpa nya ex för samma pris, och sett i relation till det så är 5 tusen rätt pris, även om det var kul att du fick mer. Sen ska jag verkligen inte säga emot dig om några dagar när det inte finns nya 40d kvar, och folk inser hur mkt kamera det är för de pengarna i relation till övrigt.
 

lars2

Avslutat medlemskap
Inte en chans att jag skulle betala 80-85% av nypriset för en begagnad kamera utan garanti, hur många exponeringar har en sådan entusiastkamera? 10000, 30000 eller kanske ännu mer. Hur många exponeringar är slutaren gjord för? Uppstår något problem och kameran behöver in på verkstad kostar det mellanskillnaden bara de öppnar kartongen och sätter kameran i reparationskön. 80-85% är rena fantasipriset, det är bara att gratulera kamera entusiasterna att det går att få ut sådana priser på begagnat marknaden. :)
 

Henrik_L

Aktiv medlem
Inte en chans att jag skulle betala 80-85% av nypriset för en begagnad kamera utan garanti, hur många exponeringar har en sådan entusiastkamera? 10000, 30000 eller kanske ännu mer. Hur många exponeringar är slutaren gjord för? Uppstår något problem och kameran behöver in på verkstad kostar det mellanskillnaden bara de öppnar kartongen och sätter kameran i reparationskön. 80-85% är rena fantasipriset, det är bara att gratulera kamera entusiasterna att det går att få ut sådana priser på begagnat marknaden. :)
Ungefär det samma jag tänkte. Det var därför jag skickar med mitt 60 mm macro EF-S, en trådutlösare smat gratis frakt. Nu är iofs min 40D ganska oanvänd.
 

lars2

Avslutat medlemskap
Med batterigrepp och ef-s 60 mm blir det ju ett mycket attraktivt pris. Ef-s 60 har fått mycket bra kritik på t.ex. photozone.de, nästan L kvalitet enligt dem, intern fokusering och lär förlora relativt lite ljus när man fotar makro, den omtalade tamron 90 lär ju förlora uppemot fyra steg vid full makro och blir nästan dubbelt så långt vid fokusering nära. Om man känner personen man köper av blir det skillnad då vet man hur kameran hanterats och att man kan komma och klaga om det inte var som det lovades.
 

Henrik_L

Aktiv medlem
Med batterigrepp och ef-s 60 mm blir det ju ett mycket attraktivt pris. Ef-s 60 har fått mycket bra kritik på t.ex. photozone.de, nästan L kvalitet enligt dem, intern fokusering och lär förlora relativt lite ljus när man fotar makro, den omtalade tamron 90 lär ju förlora uppemot fyra steg vid full makro och blir nästan dubbelt så långt vid fokusering nära. Om man känner personen man köper av blir det skillnad då vet man hur kameran hanterats och att man kan komma och klaga om det inte var som det lovades.
60 macrot är underbart. Jag kan ju inte använda det till 5D och jag saknade det mycket innan jag köpte ett 100 macro.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
2 steg

Med batterigrepp och ef-s 60 mm blir det ju ett mycket attraktivt pris. Ef-s 60 har fått mycket bra kritik på t.ex. photozone.de, nästan L kvalitet enligt dem, intern fokusering och lär förlora relativt lite ljus när man fotar makro, den omtalade tamron 90 lär ju förlora uppemot fyra steg vid full makro och blir nästan dubbelt så långt vid fokusering nära. Om man känner personen man köper av blir det skillnad då vet man hur kameran hanterats och att man kan komma och klaga om det inte var som det lovades.
4 steg var att ta i. Man förlorar ca 2 steg om inte objektivet ändrar brännvid. Sjunker brännviden på nära håll kan det bli mindre. (vissa makron är konstruerade på det viset)
 

Henrik_L

Aktiv medlem
Tänkte jag skulle bumpa min egen tråd. Nu ska min andrakamera säljas. En obetydligt använd canon 40D med ett tre år gammalt canon 60 EF-S macro, ett batterigrepp, batteriladdare och utlösare med kabel. Jag har nog någon extra laddare samt "piratbatterier" dessutom. Kameran är köpt från USA och har då inte garanti i sverige vad jag vet. Frågan är då om jag ska dra ut den på tradera och om jag ska sätta reservationspris och i såna fall hör högt/lågt. Jag har verkligen dålig koll så jag är jättetacksam för råd!
 
ANNONS