Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax Geek Meet #4

Björkhult

Aktiv medlem
Jaha, det börjar dra ihop sig...!

Vad sägs om att ta en sväng på skansen på söndag? Det verkar finnas lite allt möjligt att fota där nu i påsk, så det är väl ett bra ställe att knalla runt på?

http://www.skansen.se/kalendarium?date_filter[value][date]=2012-04-08&tid=All&field_themeref_nid=All

Och om jag räknat rätt är vi just nu fyra pers. Korrigera och uppdatera om denna lista inte stämmer:

1 Peter A
2 Tobias O
3 Pär S
4 Jimmy D
5

Det här tar jag med mig:
Sorry, jag kommer inte... Aer i Kina saa det blir lite laangt att aaka... Faar vael posta naagra bilder haerifraan istaellet. :-( engelskt tangentbord, borde laera mig ASCII utantill, men har fullt upp med mandarinen :) Koer haart med Pentaxarna, postar ni era bilder i denna traad?

Mvh Paer
 

jido

Aktiv medlem
Sorry, jag kommer inte... Aer i Kina saa det blir lite laangt att aaka... Faar vael posta naagra bilder haerifraan istaellet. :-( engelskt tangentbord, borde laera mig ASCII utantill, men har fullt upp med mandarinen :) Koer haart med Pentaxarna, postar ni era bilder i denna traad?

Mvh Paer
Synd Pär (men antagligen inte så trist att vara i Kina). Och yepp, det borde hamna lite bilder här sen :)
 

chickenphone

Aktiv medlem
Jag kan tyvärr inte, hade varit supernice, men kommer inte loss hemifrån just nu.
Ifall det blir något mer möte i slutet av sommaren så har jag förmodligen större chans att kunna delta.
Ha så trevligt på skansen.
/Mvh Tobias
 

jido

Aktiv medlem
Attans ,Tobias. Det går fler tåg.

Peter, om det är ok att besudla oss med Nikon kan vi dra med Mackan och hans fotokompistråd som pågår på söndag.
 

quarc

Aktiv medlem
Attans ,Tobias. Det går fler tåg.

Peter, om det är ok att besudla oss med Nikon kan vi dra med Mackan och hans fotokompistråd som pågår på söndag.
Ja om vi bara blir två så kan vi väl lika gärna beblanda oss :) Finns dessutom en risk att jag inte kan komma heller, förkylningen bröt ut rejält idag, men uppvärmning i förrgår, men bara jag kan stappla imorgon så kommer jag :)
 

jido

Aktiv medlem
Ja om vi bara blir två så kan vi väl lika gärna beblanda oss :) Finns dessutom en risk att jag inte kan komma heller, förkylningen bröt ut rejält idag, men uppvärmning i förrgår, men bara jag kan stappla imorgon så kommer jag :)
Attans bövlar, Peter. Hör av dig i morgon så jag vet. Det finns junfler tillfällen att köra geek meet, så krya på dig i godan ro.
 

quarc

Aktiv medlem
Attans bövlar, Peter. Hör av dig i morgon så jag vet. Det finns junfler tillfällen att köra geek meet, så krya på dig i godan ro.
Försöker komma i form med nässprej och alvedon :) Så jag antar u menar vi skippar Skansen och ses 14:30 vid fotografiska? Eller är vi fler än bara vi två? Nåt särskilt objektiv du vill klämma på jag skall ta med?
 

quarc

Aktiv medlem
Försöker komma i form med nässprej och alvedon :) Så jag antar u menar vi skippar Skansen och ses 14:30 vid fotografiska? Eller är vi fler än bara vi två? Nåt särskilt objektiv du vill klämma på jag skall ta med?
OK, jag har sett att vi ses vid Slussen kl 12:00
 

jido

Aktiv medlem
Försöker komma i form med nässprej och alvedon :) Så jag antar u menar vi skippar Skansen och ses 14:30 vid fotografiska? Eller är vi fler än bara vi två? Nåt särskilt objektiv du vill klämma på jag skall ta med?
Tja. Jag tror det kommer att vara långa köer på Fotografiska idag, så ingen ide att satsa på att gå in där i alla fall. Vi syns utanför vid 14.30 eller vad de nu kommer fram till i den tråden.

Och ta gärna med 15mm... Jag går i vidvinkeltankar nu igen :)

Jag tänkte skippa väska och bara ha DA 21 och FA 43 i fickan idag. Om du inte vill testa FA31:an, förstås :)
 

quarc

Aktiv medlem
Tja. Jag tror det kommer att vara långa köer på Fotografiska idag, så ingen ide att satsa på att gå in där i alla fall. Vi syns utanför vid 14.30 eller vad de nu kommer fram till i den tråden.

Och ta gärna med 15mm... Jag går i vidvinkeltankar nu igen :)

Jag tänkte skippa väska och bara ha DA 21 och FA 43 i fickan idag. Om du inte vill testa FA31:an, förstås :)
OK, tar med DA15. Nej skippa FA31, vill inte bli frestad :)
Jag tar nog 18-135 samt kanske något mer.
 
ANNONS