Annons

Köpråd - Canon EF 70-200/2,8L IS II

Produkter
(logga in för att koppla)

Amigoche

Medlem
Jag filmar i första hand.

Jag har kommit fram till att det snart är dags för mig att köpa det efterlängtade Canon 70-200, 2.8 IS II. Jag har redan en Canons 24-70, 2.8 II, samt den billigare versionen av Canons 70-300, som tyvärr är alldeles för långsam för det jag behöver det till..

Min fråga är: Är det ett bra läge att handla detta objektiv, som ändå har några år på nacken? Finns det spekulationer om en ny version av detta objektiv eller något i den stilen. Jag har inte ofta runt 19 papp att investera i.

Jag kan tillägga att jag har en Canon 7D idag, men tänker/väntar på att införskaffa en ny kamera, kanske efterföljaren till 5D Mark III, om det snart kommer. Annars en annan kamera som klarar 4K.
 

AFJ

Aktiv medlem
Min fråga är: Är det ett bra läge att handla detta objektiv, som ändå har några år på nacken? Finns det spekulationer om en ny version av detta objektiv eller något i den stilen. Jag har inte ofta runt 19 papp att investera i.
Uppgraderingarna kommer generellt sett rätt sällan och med tanke på att detta objektiv uppdateras relativt nyligen och med erkänt gott resultat så lär det knappast vara någon ny version i antågande.
 

Damm på sensorn

Aktiv medlem
Uppgraderingarna kommer generellt sett rätt sällan och med tanke på att detta objektiv uppdateras relativt nyligen och med erkänt gott resultat så lär det knappast vara någon ny version i antågande.
Köp.
Om det mot förmodan skulle släppas ny version hamnar den lätt på 40000kr så knappast aktuell ändå.
 

Amigoche

Medlem
Tack för era svar!

Ok, en annan fråga angående Cashback från Canon. Har ni koll på hur ofta de uppdaterar sina erbjudanden? Just nu har de inget på köp av objektiv, och i vintras ingick inte detta objektiv i sitt erbjudande... Är det varje år/halvår/kvartal de uppdaterar erbjudanden?

Det är alltid trevligt med lite Cashback om man har lite tur och kan ha lite is i magen :)
 

Hankki

Aktiv medlem
EF70-200/2.8 kom ut 1995 utan IS och finns än. 2001 kom IS versionen som ersattes 2010 av II:an. 9 år mellan IS versionerna och II:an är nog så pass bra att jag tror den hänger med mer än 9 år.
Köp, du blir inte missnöjd.
 

Pocca

Aktiv medlem
Tack för era svar!

Ok, en annan fråga angående Cashback från Canon. Har ni koll på hur ofta de uppdaterar sina erbjudanden? Just nu har de inget på köp av objektiv, och i vintras ingick inte detta objektiv i sitt erbjudande... Är det varje år/halvår/kvartal de uppdaterar erbjudanden?

Det är alltid trevligt med lite Cashback om man har lite tur och kan ha lite is i magen :)
Min erfarenhet av Cashback är att det inte är nåt att vänta på. Har inga fasta bevis men det känns som att priserna höjs aningen innan cashbacken så att priset blir inte så mycket billigare när allt räknas in. Om du väntar in "rea" eller extrapriser så skulle i alla fall jag tittat efter annat än cashback.
 

c5j

Aktiv medlem
Canon 70-200/2,8L IS II är sjukt bra. Ett av de bästa zoom-objektiven hittills i många kategorier. Använder den på min Sony A7R2 och resultaten är otroligt bra. Som filmoptik är den kanske lite otymplig om man kör run and gun.
 

Ola Dyrhill

Aktiv medlem
Måste du köpa nytt?

Köpt min beg för runt 13.000 kr och den var i kanonskick. Helt fantastisk optik om man bortser från att den är stor, tung och dyr. ;-)
 
ANNONS