Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS M5 - intryck och erfarenheter

Produkter
(logga in för att koppla)

AFJ

Aktiv medlem
Jag tycker att Peters resultat är ett av de intressantaste diskussionsämnena på länge i detta forum, men om du hellre vill att det ska dryftas i en egen tråd så är det inget problem. Säg bara till!
Om det är av sådant intresse vill jag förstås inte vara den som stoppar diskussionen! Kör på ni! Skulle jag tröttna på snacket kan jag ju kanske gå ut och fotografera istället?! :)
 

martinot

Aktiv medlem
Däremot är jag tveksam till om det är lönt att i den här tråden spekulera i vad skillnaderna i olika mätmetoder beror i och vem som har "rätt" eller "fel". En sådan diskussion kommer med all sannolikhet hamna OT förr eller senare.
Jag tycker personligen det är enormt intressant att se om det är Peter, DxO, eller andra fotosajter som har "rätt" eller "fel" i sina mätmetoder.

Man om du, eller någon annan för den delen, tycket att det är OT (var ganska tvetydigt/oklart vad just du tycker, för mig iaf.) så är det ju busenkelt att starta en ny tråd (vilket säkert fler kan tänka på i andra trådar). :)
 

AFJ

Aktiv medlem
Jag tycker personligen det är enormt intressant att se om det är Peter, DxO, eller andra fotosajter som har "rätt" eller "fel" i sina mätmetoder.
Jo, det kan ju så vara men den frågan lär vi väl knappast får ett entydigt svar på, oavsett hur länge vi diskuterar, DxO och de andra siterna lär väl knappas deltaga och dela med sig av sitt material mer än de redan gjort?

Man om du, eller någon annan för den delen, tycket att det är OT (var ganska tvetydigt/oklart vad just du tycker, för mig iaf.) så är det ju busenkelt att starta en ny tråd (vilket säkert fler kan tänka på i andra trådar). :)
Som sagt, kör gärna på här - så länge huvudfokus är M5.
 

martinot

Aktiv medlem
Jo, det kan ju så vara men den frågan lär vi väl knappast får ett entydigt svar på, oavsett hur länge vi diskuterar, DxO och de andra siterna lär väl knappas deltaga och dela med sig av sitt material mer än de redan gjort?

Som sagt, kör gärna på här - så länge huvudfokus är M5.
För att slippa diskussion och ifrågasättande (även om OK från din sida) så har den nya tråden som redan skapats (se tidigare ref. ovan) anpassats för att även inkludera DR-mätmetoder och mätning av DR på M5, och andra kameror (som kan bli OT annars):

https://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=170942

Så där! 🙂
 
ANNONS