Annons

Sidan "fastnar" på mobila enheter m.m.

Produkter
(logga in för att koppla)

ztenlund

Aktiv medlem
Ja, någon vajsing har det blivit alldeles nyligen så att sidan fastnar och man inte kan bläddra upp och ned. Både Safari på iPad och Chrome på Android beter sig likadant. Plötsligt så sitter sidan fast och man får leta runt på skärmen för att få den att "lossna".

Min misstanke är att att det är reklamspalten som är boven, då jag emellanåt idag får detta utseende på datorn:

1764257786142.png

Notera sidolisten på spalten. Det är inte alltid den syns, men emellanåt gör den det och jag misstänker att det kan vara så att de mobila enheterna försöker bläddra i den istället för själva sidan. Reklamspalten har ibland även noll marginal mot sidinnehållet när den inte skjuts ned under innehållet på iPad.

Annat:

Sökknappen liggre för långt upp (se ovan).

Ikonen i knappen för att starta ny tråd syns knappt.

Sedan vet jag inte om det är avsiktligt att t ex ikonerna uppe till höger, som jag får för mig, har blivit snäppet ljusare. Det kan ju vara meningen.

Här är en annan designsak som har blivit knas, som jag märkte nyligen eftersom jag stoppade i en bild i en tråd:

1764257908785.png

Lättläst filnamn ovanför användare och datum? Ja, det finns där och börjar på NZ8...

Hm. Sant. Inte sett innan. Letar.
Ikonerna i meny är avsiktligt ljusare. Har generellt sett över och bytt utseende på knappar/ikoner för att få fräschare och tydligare look. Pågår kontinuerligt så det kommer mer.

ztenlund om du kollar på denna sidan. Upplever du samma?

Undra om det inte fixat nu!? Jag testade en google annons som var responsiv. Funkade bra på desktop men verkar inte funka lika bra på mobilen.

ANNONS
Götaplatsens Foto