Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-20, 10:20
jkene

clindh skrev:
Du efterlyser pooler där syftet med publicering inte nödvändigtvis är bildkritik, och dessutom inriktat på ett visst intresse. Men om man inte explicit efterlyser något speciellt (kritik) finns inte någon större idé att placera dem i en pool heller. Om vi tex har en länk på "Intresse: Landskap" som tar dig till de senaste landskapsbilderna, har vi inte täckt in det behovet då?
Det är inte det jag menar. Jag vill ha kritik på mina landskapsbilder av fotografer som är intresserade av landskapsbilder.

Jag vet att jag kan filtrera fram landskapsbilder, men jag tvivlar på att alla landskapsfotografer som jag vill skall kommentera mina bilder gör det.

Jag vill ha detta utan att de kommentarer jag får, ger eller de bilder jag laddar upp eller de poolval jag gör blir till allmän kritisk diskussion i forumen. Somliga tolkar FS's gemensamma regler extremt snävt, och när vi alla tvingas dunka upp våra bilder i en eller maximalt två pooler bäddar det för icke konstruktiva metadiskussioner här i forumen.

450 extra kronor för att slippa det och kunna använda Biofotos pool är ett pris jag gärna betalar (trots att jag redan betalat 500 spänn för guldmedlemsskap för att kunna använda FS på ett konstruktivt sätt)