Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-11, 16:13
Flash Gordon

Staffanp skrev: "Fast du har ju redan stakat ut din riktning. Så kör på. Det finns ju en liten chans att du lyckas"

Det är den här attityden jag tycker är så tråkig. Har du över huvud taget förstått varför jag vill fotografera av i en projektor? Jag vill utnyttja att alla bilder ligger i magasin och jag kan mata på dessa i bra takt i en projektor.

Har skannern du visar magasinmatning? Hur många timmar måste jag sitta aktivt framför datorn om jag skall skanna med den? Plocka ut bild för bild och skanna.

Om jag inte lyckas med projektorn kommer jag skaffa en bra skanner som kan ta magasin i någon form. en skanner som klarar ett par bilder åt gången är inte aktuellt över huvud taget.
Du blir rosenrasande så fort någon ifrågasätter din strategi. Det får du nog ta med lite mer balans om du ställer frågan på ett forum. Vill du att alla skall stryka dig medhårs så sök en sajt där ni alla har samma idé.
Det finns skäl till att produkterna som finns på marknaden ser ut som de gör. Det finns filmscanners, flatbädd scanners och saker för avfotografering. De hette en gång i tiden diaduplikatorer men heter nu nog något annat. Om det enkelt gick att fota av bilder via projektorn. Tror du då inte dessa företag skulle sett affärsidén?
Du trodde också att en vettig skanner skulle kosta 10-15 000 kr. Jag gav dig fakta att en sådan kostar 2 000 kr. Det svarade du inte på. Är dina andra idéer också lika mycket från realiteten?
Jag är ledsen om detta är elakt. Fast du bad om det.