Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-02, 11:11
Rohlin94

Karl R skrev: Det är främst din förmåga som avgör. Använd 18-55 mm och gå nära. Huka dig ner och ta bilder med kameran lågt och alla tänkbara vinklar. Stäng av den inbyggda blixten och lär dig använda det ljus som finns. Blixtljus blir inte så kul. Det blir troligen inte bättre bara för att du skaffar den "rätta" prylen. Våga använda den kortaste brännvidden. Lär dig att använda mindre bländare. Läs någon, gärna äldre fotolärobok, om fotografiska elementa. Det handlar om samma saker nu som då. Hur du hanterar kameran framgår av manualen. Som lite äldre hävdar jag ju att det är roligare att använda kameran i manuellt läge. Lite kortfattat är det så här: Du har valt ISO-värde. Sedan är det tre saker: 1. mät ljuset 2. mät avståndet 3. håll kameran väldigt stadigt stilla när du trycker på knappen. Kameran har hjälpmedel till de två första, det tredje är det svåraste. Man ska inte tro att antiskakfunktionen löser alla skakproblem.//K
Okej, Tack för svaret jag fått. Som sagt ska läsa igenom lite ikväll var tanken.

En bild på bilen som jag blev nöjd med :)
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC_0113.jpg
Visningar:	467
Storlek:	95.0 KB
ID:	130320