Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-29, 19:53
Flash Gordon

gunte skrev: Du ska nog inte haka upp dig på modeller i ett forum.Kolla hos någon handlare och läs på utav bara f.n
Fuji är ett ganska dyrt märke och med 6-7 loppor i budget blir det begagnat..
Dessutom finns det mycket aps-c att välja på oavsett märke..
Av vilket mycket är instegsmodeller. De som inte är det kostar också en hel del.
Ta Canon 80D eller 90D. De ligger ganska lika med Fuji X-T3.Detsamma gäller kameror från NIkon som inte är instegskameror.
Sedan har både Canon och Nikon ett dålligt urval av APS-C objektiv.
Sony skulle jag aldrig köpt APSC av idag. De verkar inte ens själv ha bestämt sig för om de skall ha det formatet eller inte.

Fji X-T2 är inte den billigaste kameran från Fuji. Det finns också X-T20 och X-T30 Eller X-E3.

Anledningen jag inte rekommenderar en instegskamera är att om man verkligen engagerar sig i fotografering så kommer man tycka att dessa kameror ofta blir begränsande väldigt fort. Då skall man uppgradera vilket allt id brukar kosta mer än man tror.

En X-T2 med 18-55/2,8-4 är väldigt mycket kamera om man köper den begagnad.
Jag brukade köra det samtidigt med canon 5D MKIV och dessa båda är väldigt jämförbara på de flesta vis. Det är mest sensorns storlek som skiljer dem åt.

Däremot är det stor skillnad mellan en 200D och en 5D MKIV. Där har Canon sett till att skillnaden verkligen märks.

Att köpa begagnat är ofta inga problem.
Här är en annons på en kamera inköp i början av året. med 2 objektiv.
Utrustningen är ju knappt inkörd ännu.

https://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=310444