Annons

Var finns din fotoblogg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ischia

Aktiv medlem
Hej Cecilia
Tack för din feedback. Det du säger stämmer riktigt för jag har en 'fin' skärm :) och det är bara ett nöje att titta på bilder i den. men jag kommer att ändra det och ladda upp mindre bilder så det går lite snabbare.
tack tack!
Melissa
 

StefanGustafsson

Avslutat medlemskap
Så du menar att det GÅR att få t ex lightbox på wordpress.com bloggar!!?? verkar som om du är en av extremt få som vet om det i sånna fall :)

Länken funkar tyvärr inte.... :(
Borde helt klart gå. Om du betalar 10 dollar (tror det kostade så) för att kunna editera templatens html/css..
Handlar ju egentligen bara om att att klistra in en kodsnutt i headtaggen, och en extra tag i bildens URL.
 

alex_webcast.no

Aktiv medlem
Borde helt klart gå. Om du betalar 10 dollar (tror det kostade så) för att kunna editera templatens html/css..
Handlar ju egentligen bara om att att klistra in en kodsnutt i headtaggen, och en extra tag i bildens URL.
Jo DET går ju :) Men då måste man skriva en kod för varje bild och det blir för min del allt för jobbigt...
Men som sagt e snart över på den nya "plattformen" och där e det bara att installera pluggen sen funkar allt...
 

jannas

Aktiv medlem
Hej!

Jag har redan lämnat min blogg men skulle uppskata lite feedback.

www.mspphotography.wordpress.com

Tack!
Tyckte den var clean och fin. Det enda jag vill anmärka på var att bilderna kändes lite "tunga" att lasta, så sidan tog en stund att ladda in. (sekunder är evigheter på internet nu för tiden ;) ).
Du kanske skulle prova spara dom i lite mindre format.. Det går ibland att få ner storleken på filerna utan att bilden ser mindre ut på webben. Jag är själv ingen expert på det så google har kanske bättre svar hur man gör. :p
Men samtidigt är det trevligt med stora bilder så jag tycker inte du ska förminska storleken för mycket om du inte behöver det.. Ett alternativ då är väl att göra så läsaren kan "klicka upp dom".

/Jan

/EDIT:
haha, nu såg jag att de går ju att klicka upp dom.. så dum jag är. Fast egentligen klickar jag "ner" dom nu, eftersom många står på högkant är de för stora för min skärm i orginal..
 
Senast ändrad:

peterfuchs

Aktiv medlem
Jo DET går ju :) Men då måste man skriva en kod för varje bild och det blir för min del allt för jobbigt...
Men som sagt e snart över på den nya "plattformen" och där e det bara att installera pluggen sen funkar allt...
Med t.ex. Sharpfolio temat så funkar Lightbox till samtliga länkade bilder utan att behöva skriva in det på varje bild.
 

Ischia

Aktiv medlem
Tyckte den var clean och fin. Det enda jag vill anmärka på var att bilderna kändes lite "tunga" att lasta, så sidan tog en stund att ladda in. (sekunder är evigheter på internet nu för tiden ;) ).
Du kanske skulle prova spara dom i lite mindre format.. Det går ibland att få ner storleken på filerna utan att bilden ser mindre ut på webben. Jag är själv ingen expert på det så google har kanske bättre svar hur man gör. :p
Men samtidigt är det trevligt med stora bilder så jag tycker inte du ska förminska storleken för mycket om du inte behöver det.. Ett alternativ då är väl att göra så läsaren kan "klicka upp dom".

/Jan

/EDIT:
haha, nu såg jag att de går ju att klicka upp dom.. så dum jag är. Fast egentligen klickar jag "ner" dom nu, eftersom många står på högkant är de för stora för min skärm i orginal..
Hej! Tack för din feedback...jag vet att filerna är för stora och att det tar tid att lasta. Jag kommer att ändra på dem.
melissa
 

StefanGustafsson

Avslutat medlemskap
Här är min sida.. fast jag vet ännu inte om jag ska behålla den och fortsätta uppdatera eller om jag ska dumpa den och leta efter något bättre alternativ.

http://maximus3d.blogspot.com/

/ Magnus
Tycker absolut inte att du skall dumpa den. Blogger har (äntligen!) börja pilla & uppdatera sin plattform nu, så massa sköna editeringsnyheter finns redan nu att fixa och trixa med.

logga in här som vanligt: http://draft.blogger.com/
Sen går du till bloggens layout, och klickar den nya fliken "malldesigner".
Där kan du nu styla om bloggen rejält med några enkla klick, allting kan ändras.

Du måste alltså logga in genom draft.blogger.com för att få tillgång till den nya layouten.
 

dajli

Aktiv medlem
Hej!

Jag har redan lämnat min blogg men skulle uppskata lite feedback.

www.mspphotography.wordpress.com

Tack!
Jag tycker rutan som dyker upp när man för pekaren över bilderna är otroligt irriterande och gör att jag går ifrån sidan.Den översta bilden har inte det av någon anledning, fortsätt så. :) Annars håller jag med någon annan som sa att sidan laddar väldigt långsamt, för stora bildfiler, spara med lägre kvalitet!
 

Ischia

Aktiv medlem
Jag tycker rutan som dyker upp när man för pekaren över bilderna är otroligt irriterande och gör att jag går ifrån sidan.Den översta bilden har inte det av någon anledning, fortsätt så. :) Annars håller jag med någon annan som sa att sidan laddar väldigt långsamt, för stora bildfiler, spara med lägre kvalitet!
Hej,
Menar du rutan med filens namn, som när man för över musen här över en ruta med en kommentar? Ok...ska fundera på det. Nu har jag sparat om bilderna. Märker ni någon skillnad?

melissa
 
ANNONS