Annons

Varför så märkligt hög prissättning på 5D IV begagnat?

Produkter
(logga in för att koppla)

Third eye

Aktiv medlem
Om en kamera pajjar efter 2,5 år så ska ägaren kunna visa på att det är ursprungsfel, så efter 2,5 år gissar jag att man tar en offert på reparation.
Reklamationsrätten följer också första köparen om inte tillverkaren anget annat.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det har jag ingen aning om. Varför inte fråga firman direkt?

(Vad har din fråga att göra med konsumenträtt i EU?)
Jo, det heter hela tiden att man ska fråga dem, till och med om returadress. Hur kan det komma sig? Om det nu är ett, som du påstår, företag i EU, så har de förstås dessa nummer. Hos seriösa företag i Storbritannien är båda numrena redovisade. I Sverige är organisationsnumret och momsnumret nästan samma, så det kan vara lite svårare att hitta det senare utskrivet direkt på hemsidor (man lägger bara till SE före och 01 efter organisationsnumret).
 

PMD

Aktiv medlem
Visst kan det vara knepigare att förhandla om reklamation med ett bolag som finns utan för det egna landets gränser. Det skrev jag redan i inlägg #36. Mina senaste inlägg handlar bara om vilka lagregler som finns.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Visst kan det vara knepigare att förhandla om reklamation med ett bolag som finns utan för det egna landets gränser. Det skrev jag redan i inlägg #36. Mina senaste inlägg handlar bara om vilka lagregler som finns.
Du har att visa att företaget faktiskt finns i EU, eftersom du påstår att EU:s minimiregler är tillämpliga. Istället undviker du frågan. Jag förstår det, eftersom jag inte tror att du kan visa något sådant med dessa skattesmitare. Men för all del, kom med något som visar på att de faktiskt finns i EU på riktigt.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag tror att E-infinity finns i EU. Jag är givetvis ingen auktoritet på det utan att ha grävt ordentligt i det, men varor som köps från det bolaget tycks skeppas från Storbritannien och det landet är fortfarande med i EU. Det tyder på att E-infinity har affärsverksamhet (säljer varor till konsumenter) i EU och då bör EUs regler gälla.

Den som avser att köpa något från E-infinity måste förstås själv göra en bedömning om fördelar och nackdelar av att handla av dem.
 
ANNONS