Annons

Bilder vi minns..

Produkter
(logga in för att koppla)

RG

Avslutat medlemskap
Ängsbacka skrev:
Måste det vara kända bilder ? Jag tycker det vore roligt att se vilka bilder som påverkat dig i livet.

Vore de kända eller inte kända.

Vänligen Christer
Anledningen till detta var att jag måste göra en bildanalys och hittar inga bra bilder.
 

Ängsbacka

Aktiv medlem
Måste det vara kända bilder ? Jag tycker det vore roligt att se vilka bilder som påverkat dig i livet.

Vore de kända eller inte kända.

Vänligen Christer
 

Ängsbacka

Aktiv medlem
hm...men du kommer väl ihåg om någon bild har påverkat dig på något sätt?

Upprört dig, fått dig att tänka till eller vilja rädda världen?

Jag menar att det vore fint att se vilka bilder som personligen betyder/betydde något för dig/er i någon fas i livet.

/Christer
 

perstromgren

Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Finns det verkligen inga mer kända bilder??
Ännu mer kända? Det är inte möjligt! Samtliga bilder som räknats upp i den här tråden är, med något undantag, rejält kända. Dom kom åtminstone upp i mitt medvetande när jag såg frågan i trådrubriken.

Är du kanske helt enkelt ung, bara? Vilka bilder minns du själv?

Per.

PS. Många av bilderna i tråden kan man hitta i boken "Lyckad nedfrysning av herr Moro". Boken har fått kultstatus bland gymnasister, Robin! (http://sv.wikipedia.org/wiki/Lyckad_nedfrysning_av_herr_Moro_(bok)) DS.
 

Ängsbacka

Aktiv medlem
när jag såg Francesca Woodmans bilder första gången så väcktes ett stort intresse för fotografi och dess potentiella möjlighet som bla bärare av budskap.

Fick mig läsa Robert Barthes bok om det ljusa rummet, tycker om beskrivelsen av "punctum" som är det i bilden som du träffas av och på något sätt berörs av.

Nu är jag helt insnöad på fotografi som uttrycksform, en psykiatriker (stavas det så?) skulle säkert påstå att jag är besatt!

Hur som helst så var det Francesca som fick mig att börja fotografera.

Christer
 
ANNONS