Annons

Söker bild från fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

William Spiik

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag och en god vän delade på ett fotosidan-konto för ett tag sedan, men han gjorde något som bröt mot reglerna så kontot blev bannat. Han påstår att han inte har en aning om vad han har gjort.

Iaf, på det kontot hade jag sparat en bild som "Favorit" som jag söker. Det var ett par soldater som hissade en svensk flagga, och han hade haft en kort slutartid (tror jag det heter?) så personerna var svarta, fast flaggan gul och blå.

Någon som har en aning hur jag kan få tag i bilden igen? Blev väldigt förtjust i bilden, och skulle ev vilja köpa bilden i ett större format av killen.

Och om jag inte minns fel, så var killen (det var en kille) mellan 20-25 - årsåldern.



PS. Vill ge mej själv lite reklam - kolla gärna in mina två enstaka bilder och ge mej lite konstruktiv kritik ;-) DS.

MVH
 

Walle

Aktiv medlem
Det som jag tycker är komiskt med samtliga länkade är att det så tydligt syns att det är arrangerat, för att det knappast behövs så många man för att resa så små flaggstänger :D

Drar man det in absurdum kan man ju påstå att det ger en nidbild av soldaten som en klen stackare :D En ensam fotograf hanterar utan problem en 10 meters fotomast med en systemkamera i topp, men det krävs 4 soldater för att resa en 6-10 meters flaggstång? :D
 

William Spiik

Aktiv medlem
abo

Det som jag tycker är komiskt med samtliga länkade är att det så tydligt syns att det är arrangerat, för att det knappast behövs så många man för att resa så små flaggstänger :D

Drar man det in absurdum kan man ju påstå att det ger en nidbild av soldaten som en klen stackare :D En ensam fotograf hanterar utan problem en 10 meters fotomast med en systemkamera i topp, men det krävs 4 soldater för att resa en 6-10 meters flaggstång? :D
Bry på det?
 

Walle

Aktiv medlem
Visst är det lite OT, men anser du inte själv att det är lite ironiskt, med tanke på hur världskänd orginalbilden är? Det har ju även gjorts en oerhört känd återskapning av den, från Ground Zero. Jag finner det i alla fall ironiskt att bilderna, inkl orginalen, är så uppenbart arrangerade, när det är den typ av bilder som inte ska se arrangerade ut. Meningen är ju att det ska se ut som en ögonblicksbild :)
 

William Spiik

Aktiv medlem
Visst är det lite OT, men anser du inte själv att det är lite ironiskt, med tanke på hur världskänd orginalbilden är? Det har ju även gjorts en oerhört känd återskapning av den, från Ground Zero. Jag finner det i alla fall ironiskt att bilderna, inkl orginalen, är så uppenbart arrangerade, när det är den typ av bilder som inte ska se arrangerade ut. Meningen är ju att det ska se ut som en ögonblicksbild :)
Okej, då. Du har rätt. (-:
 
ANNONS