Gammal 2018-09-15, 16:55
Znutt

Fråga vilken
Vilken drönare skulle ni rekommendera beg om man i första hand vill fota? Flugit smådrönare och RC Plan så jag tycker jag har lite erfarenhet-

Är det Mavic eller Spark? Samma kamera? En phantom har ju bättre upplösning men kanske är för stor för att ta med?
Gammal 2018-09-15, 17:20
TobiasC

DJI Mavic 2 pro... Hade en Mavic innan men blev sjukt besviken på bildkvalitén. Men storleksmässigt var den sjukt smidig. Fick ner en Panasonic G85 och fem objektiv, lite filter, stativ samt drönare, kontroll och 3 batterier i en kamera-ryggsäck. Det var någon billig väska ifrån Amazon.

Skulle aldrig få för mig att köpa en Phantom nu när Mavic 2 pro kommit som har 1" sensor. Men man får väl se hur stor uppgradering Phantom 5 är när den kommer i jan/feb. Sen ska jag jämföra men förmodligen blir det en Mavic 2 pro till våren med Fly more paket...
Gammal 2018-09-15, 19:26
gunnargren

TobiasC skrev: DJI Mavic 2 pro... Hade en Mavic innan men blev sjukt besviken på bildkvalitén. Men storleksmässigt var den sjukt smidig. Fick ner en Panasonic G85 och fem objektiv, lite filter, stativ samt drönare, kontroll och 3 batterier i en kamera-ryggsäck. Det var någon billig väska ifrån Amazon.

Skulle aldrig få för mig att köpa en Phantom nu när Mavic 2 pro kommit som har 1" sensor. Men man får väl se hur stor uppgradering Phantom 5 är när den kommer i jan/feb. Sen ska jag jämföra men förmodligen blir det en Mavic 2 pro till våren med Fly more paket...
Jag håller med dig i mycket, men samtidigt kan du får en Phantom 4 Pro för 7000-9000 begagnat och är foto prio 1 och du inte har möjlighet att lägga ut 16 000 för en Mavic 2 Pro så skulle jag satsa på en sån.
Gammal 2018-09-15, 19:46
Znutt

gunnargren skrev: Jag håller med dig i mycket, men samtidigt kan du får en Phantom 4 Pro för 7000-9000 begagnat och är foto prio 1 och du inte har möjlighet att lägga ut 16 000 för en Mavic 2 Pro så skulle jag satsa på en sån.
16000 käns lite mycket att börja med. Är PRO mer valuta för pengarna än 4 standard..

Var inna på en enklare att börja med. Är de kass att fota med 12 mpix kan ju räcka men är det inte bra kvalite på inser är det ej tillräckligt....
Gammal 2018-09-15, 20:01
gunnargren

Znutt skrev: 16000 käns lite mycket att börja med. Är PRO mer valuta för pengarna än 4 standard..

Var inna på en enklare att börja med. Är de kass att fota med 12 mpix kan ju räcka men är det inte bra kvalite på inser är det ej tillräckligt....
Beror på vad du väljer att prioritera, är det viktigaste att den är enkel att ta med sig eller är det viktigare med bildkvaliteten?

Är smidigheten prio 1 så skulle jag personligen köpa en Mavic Air, vilken jag också har, istället för en Mavic Pro då den är otroligt liten och smidig och samma bildkvalitet som 4 standard och Mavic (1) Pro. Är bildkvaliteten viktigaste skulle jag försöka hitta en P4P istället.
Gammal 2018-09-15, 20:34
Znutt

Glad
Tack för inputen.

Tänkte skillnad PRO - Standard för Phantom 4. Det är väl samma kamera olika flyg mode

Vad är skillnaderna Mavic Air och Mavic Pro samma som för P4

Lutar åt en Mavic. Får vl hålla ögonen öppna. Kommer kanske många som vill uppgradera till #2
Gammal 2018-09-15, 20:38
gunnargren

Znutt skrev: Tack för inputen.

Tänkte skillnad PRO - Standard för Phantom 4. Det är väl samma kamera olika flyg mode

Vad är skillnaderna Mavic Air och Mavic Pro samma som för P4

Lutar åt en Mavic. Får vl hålla ögonen öppna. Kommer kanske många som vill uppgradera till #2
Om jag kommer ihåg rätt, så har P4 standard 12 megapixlar, och pro:n (det vet jag säkert) har 20. Mavic Air har samma sensor som (alla fall samma upplösning på kameran) men något bättre videokvalitet än Mavic Pro. Sen finns P4 i advanced också, och då är det samma sensor som i Pro:n men lite färre sensorer för kontroll av hinder.
Gammal 2018-09-15, 20:47
Znutt

gunnargren skrev: Om jag kommer ihåg rätt, så har P4 standard 12 megapixlar, och pro:n (det vet jag säkert) har 20. Mavic Air har samma sensor som (alla fall samma upplösning på kameran) men något bättre videokvalitet än Pro. Sen finns P4 i advanced också, och då är det samma sensor som i Pro:n men lite färre sensorer för kontroll av hinder.
Oj Det kunde blivit a fail. Helt rätt bara 12 på standard. Såg en sådan till bra pris. Men det är det ej värt.
http://dronesonvideo.com/dji-phantom-4-comparison/
Tack ännu en gång
Gammal 2018-09-15, 21:12
SportSkjutaren

gunnargren skrev: Om jag kommer ihåg rätt, så har P4 standard 12 megapixlar, och pro:n (det vet jag säkert) har 20.
Phantom 4 pro har också mekanisk slutare, samt variabel bländare.
Vilket standarsversionen inte har.
Och fler sensorer för att undvika kollitioner
I övrigt är den galet lättflugen och stabil.
Besvara

Bokmärken

Taggar
drönare

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:10.

Elinchrom Rotalux Softboxes