Annons

Hur jobbar Macintosh användare?

Produkter
(logga in för att koppla)

adan

Aktiv medlem
Hej,
Jag har mislyckad många gånger att lägga till en
bild på min album. Jag har Photo Shop 5.5 och
arbetar på Macintosh.
Jag har skannad bilden till TIFF format och sedan minskad jag bildstorleken till 250 Kb och sparat både på GIF och som JPEG för webben många gånger. Efter denna process minskat bildstorleken till ännu mindre värde, 136 kb. Men ändå går det inte lägga till bilden på webben. Hur gör ni som jobbar med PhotoShop på era Macintosh platform för att kunna lägga till bilder?
Jag är tacksam för era tips..
Hälsningar
Affan
 

PIC-ke

Aktiv medlem
Vet inte om funktionerna är samma på 5'an men på 7'an och osx gör jag så här :
Öppna bilden och redigera som du vill avsluta med Filter-skärpa-oskarpmask-mängd100-150%,radie0,4pixlar,tröskelvärde 0 nivåer.
Arkiv-spara för webben-bildstorlek,ändra största sidan till 600 pixlar-använd.
Justera storleken på filen med kvalitet reglaget så den inte är större än 250k vanligtvis 75-100%.Spara ladda upp...njut
 

mipert

Aktiv medlem
Det har nog knappast med Mac att göra att du inte får upp dina bilder.
Ibland går det bara inte att lägga upp bilder, några gånger har jag fått lägga upp bilder utan text för att få ut en bild. Någon gång har jag fått ta bort ” som jag haft med i texten, då gick det att lägga upp bilden.
 

Stegge

Aktiv medlem
Jag kommer inte ihåg vilken version av photoshop som själv började tilldela ändelser till billderna.

Kan det vara så att om du sparar bilden som tiff eller jpeg så står det ej .tif eller .jpf efter namnet? Testa i så fall med att själv skriva .jpg efter bildens namn. Det kan vara det som ställer till det i så fall.
 

adan

Aktiv medlem
Mac användare..

Jag tackar så mycket för alla som svarade min
frågan om att lägga upp bild på Mac platformen.
Jag hoppas att jag ska lyckas.
Mv hälsningar
Affan
 

adan

Aktiv medlem
Bild uppläggning med Macintosh

Tack till alla som tipsade hur jag skulle tackla
problemet med bild uppläggning. Det blev inget efter många försök . Men tipset om att skriva
bild formats definitionen ".gif" eller ".jpg" efter bildnamnet gick det utmärkt! Tack ska ni ha.
Mvh
Affan
 
ANNONS