Annons

Gratis bildarkiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Lotta Wesslund

Aktiv medlem
Jag har plåtat 50 friidrottsbilder som jag skall lägga upp så deltagarna kan gå in och titta på bildera. Har fått förslag på Flickr, Picasa och Dropbox, har inte använt något av dessa.

Jag vill ha en smidig bildvisning, amtidigt som det inte skall vara eneklt att stjäla och ladda ner bilderna. Dropbox är lättanvänt och har en knapp för att ladda ner bilden.

Skall kolla in, speciellt Flickr, har för mig att det finns en direktkoppling till Flickr från nya LR3.

Alla tips är välkomna!
 

kidroyale

Aktiv medlem
Jag har ingen direkt erfarenhet av varken Picasa eller Dropbox, men Flickr använder jag som bildarkiv ibland. Vill man undvika att folk laddar ner bilderna blir det kanske krångligare, men det finns en lösning.

Du skulle kunna skaffa ett Pro-konto där (25 dollar/år) och sen göra ett album (set) med ganska små bilder, kanske även någon vattenstämpel på dem, som de kan få välja från. Sen ha ett separat set med de högupplösta som de som betalar får tillgång till (du kan ställa in rättigheter för varje bild/galleri och sedan maila ett "gäst-pass").

Inte optimalt, men funkar med LR och är rätt prisvärt.
 

sarnor

Avslutat medlemskap
Du kan ju alltid använda dig a ett Flashalbum. Då är det svårare att ta bilderna från dig.
Fast å andra sidan blir det svårare för besökarna att se bilderna, tänk på att exempelvis Iphone/Ipad inte kan visa Flash. Många (som jag själv) har också inaktiverat Flash då det tar för mycket kraft från datorn.
 
ANNONS