Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Övergivna platser.

Produkter
(logga in för att koppla)

AddeDaa

Ny medlem
Hejsan, skulle behöva lite tips på övergivna byggnader/platser runtomkring i Blekinge. Är intresserad av det mesta så bara skriv om ni vet något :).
 

Kijana

Aktiv medlem
Har aldrig varit i Karlskrona stad, eller sett några andra delar av Blekinge (förutom Kristianopel då), men hur är det med Karlskronavarvet nu för tiden? Och det där andra båtgrejset blir väl också tomt snart, tror det hette KA2.
 

Danyael_X

Aktiv medlem
Nu kan jag mest skåne, så mitt tipps till dig är att åka till stenbrottet för diabas utanför Kristianstad. och fotta där, en japansk skulptör har lämnat en massa skulpturer kvar där i krokarna i skogen. Har jag hört iaf. Ganska stora grejor tydligen.


C.
 

tritub

Aktiv medlem
Då jag gjorde min grundutbildning i Karlskrona har man en del tips...
-Gamla järnvägstunneln under centtrum. Spår från stationen till regementet / hamnen.
-Gamla regementet nån mil utanför stan.

:)

Osäker på hur intrångsmöjligheterna är dock...
 

Danyael_X

Aktiv medlem
Så länge man inte forcerar några lås, så är det inte intrång eller inbrott. Samma sak gäller om där är en stor mur, med ett hål i som man kan krypa igenom. Du har tekniskt sett inte gjort inbrott. Men om du gör hålet i muren så är det inbrott....


Tänk vad man lär sig på uppdrag granskning...

C.
 
ANNONS