Annons

Hundra, eller tusentals bröllopsbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

BugEyes

Aktiv medlem
Det är nog valet av ditt ord "präglar" som lockar fram reaktioner. Det låter som om tekniken då präglar våra personligheter och inte bara vårt beteende.
Etiopien exemplet med tankbilen är bra, måste jag gå flera kilometer för vatten så gör jag det. Om jag inte måste så gör jag det inte, så det påverkar mitt beteende men det präglar inte min person.
Du är nog samma kille vare sig du har en digital eller analog kamera i handen. Hur du använder den påverkas nog av dess egenskaper men inte präglar det dig som person?
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
BugEyes skrev:
Det är nog valet av ditt ord "präglar" som lockar fram reaktioner. Det låter som om tekniken då präglar våra personligheter och inte bara vårt beteende.
Etiopien exemplet med tankbilen är bra, måste jag gå flera kilometer för vatten så gör jag det. Om jag inte måste så gör jag det inte, så det påverkar mitt beteende men det präglar inte min person.
Du är nog samma kille vare sig du har en digital eller analog kamera i handen. Hur du använder den påverkas nog av dess egenskaper men inte präglar det dig som person?

Ja, det är kanske ett lite väl starkt ord i detta sammanhang.


Jag förstår men är inte enig. Det kanske inte är lika konkret och lätt påvisbart att personligheten förändras och jag skulle inte säga "personligheten" heller. Men hittar inget bätttre ord just nu.

Jag tror nämligen att vårt påverkade beteende påverkar hur vi aggerar och yttrar vår person. Men som sagt säkert mindre konkret och påvisbart.

Jo ja är den samme till stor del idag när jag fotar mest digitalt, MEn ändå inte.
Som sagt så fotograferar jag i stort sett på samma sätt, men det gör jag för att det är ett val och ett arb,sätt som fungerar finfint för mig. Behöver inte vara rätt för alla. Trots att jag arbetar i stort sett som förr så påverkar det digitala mig mycket.

Jag tror att mitt restrektiva förhållningssätt faktiskt är viktigt för mig pga att jag fortfarande inte är överförtjust i datorer.
Jag har länge hatat datorer, undivkit sånt på skolor + + MEN vad har hänt de sista åren? Jo jag sitter allt mer vid pc,n. Jag är smått beroende av internet i allahanda syften, bank kontakter mm mm mm... klart som tusan att min person präglas av tekniken. Jag är själv ett levande exempel även om jag håller mig fast vid det gamla också. Vill inte rivas med till 100%... Kanske är det också därför jag betraktar situationen och förhållandet person/beteende och utveckling lite skarpare och tydligare än många andra (utan att säga att jag är skarp!!!).


Mvh Niclas,
 
ANNONS