Annons

Klippa/hus Kungsbacka

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag har en bild i huvudet som jag måste få ur mig känner jag. Jag letar efter en 'majestätisk' klippa, eller en stor stenformation som är rätt hög och kanske något annorlunda/fräck runt Kungsbacka, Hallands län.
Det skulle också gå bra med ett gammalt hus som fallit isär väldigt mycket också. Det ska helst inte vara för mycket vegetation i omgivningen (många och stora träd etc. Högt gräs är ett plus).

Till exempel: Ett extremt söndrigt hus på en liten äng med högt gräs.

Bilden skall tas på kvällen/natten.

Är det någon snäll Kungsbacka-bo som vill dela med sig om någon plats som stämmer överens med ovan? Har ni GPS-positionen till platsen kommer jag älska er för alltid.

Tack på förhand :)
 

northdog

Aktiv medlem
Hej
Nere vid Vallda Sandö finns det några rätt höga bergsknallar vid havet. Annars tror jag du kan finna det vid Särö Västerskog, men där blir det en bit att gå.
Ödehus och fallfärdiga lador tycker jag man ser lite här och var. Om man kör söderifrån på E6 så finns det något gult hus på högersidan av vägen i höjd med Kungsbacka som kanske skulle kunna passa? Har även sett ett illa åtgånget hus i närheten av Gårda Brygga.
//Robert
 

Nevvie

Medlem
I Vallda finns även Smarholmen som har mycket klippor.
Söder om Kungsbacka finns Hanhals Holme.
Ännu en bit längre ner finns Tjolöholm. Inte rakt ner från slottet utan du går antingen mot båthamnen (vänster när du kommer ner till vattnet från slottet) eller om du går ut på udden (höger när du kommer ner till vattnet från slottet).
Nere vid Åsa finns även Ölmanäs, Hästholmen och Vita Sand som har en hel del klippor.
Även längre ner mot Frillesås finns det ställen, men vet inte riktigt vad de heter.
En del av sjöarna kan ha något för dig också.
Du får helt enkelt ge dig ut och scouta på dagtid och sedan ta dig dit på kvällen och fota :)

Förfallna hus kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.
 

Mánadís

Aktiv medlem
Om du tittar i ett av mina album som heter "Diverse byggnader" så finns det två bilder (de längst till höger) av ett gammalt ödehus. Nu är de rätt trixade med, men du kanske kan se på ett ungefär hur huset ser ut iaf. Det ligger längs med början av Myravägen i Fjärås, på vänster sida om du kör från Fjäråshållet. Jag tror dock inte man får lov att gå fram till det - ligger andra hus omkring och så, men det går bra att fota från vägen. Annars kan man ju säkert fråga om lov förstås.
 
ANNONS