Annons

Höstbilder i södra Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

Jesper33

Avslutat medlemskap
Hej!
Jag är på besök i Stockholm och bor söder om stan. Hade tänkt att sticka ut och fota lite imorgon bitti.

Jag är bilburen och kan köra ett par mil från Kungens Kurva. Var inom den radien hittar jag vacker natur, gärna höstfärgade lövträd och vatten? Tips?

Mvh
Jesper
 

cango

Avslutat medlemskap
Hej!
Jag är på besök i Stockholm och bor söder om stan. Hade tänkt att sticka ut och fota lite imorgon bitti.

Jag är bilburen och kan köra ett par mil från Kungens Kurva. Var inom den radien hittar jag vacker natur, gärna höstfärgade lövträd och vatten? Tips?

Mvh
Jesper
tyresö slottspark
 

cocuyo

Avslutat medlemskap
Hej!
Jag är på besök i Stockholm och bor söder om stan. Hade tänkt att sticka ut och fota lite imorgon bitti.

Jag är bilburen och kan köra ett par mil från Kungens Kurva. Var inom den radien hittar jag vacker natur, gärna höstfärgade lövträd och vatten? Tips?

Mvh
Jesper
Massor av ställen faktiskt, och de närmaste inom gångavstånd. Jag tror att det kan vara en bra idé att investera i en karta. Stockholms innerstad är inte heller direkt fritt från höstlöv den här tiden, och vi har en del vatten inom tullarna.

Det beror ju också lite på vad du är ute efter, önskemålet är en aning vagt. Höstlöv har du som sagt i stort sett överallt, och vatten nästan överallt. Albysjön, ett par kilometer söder om kurvan, har fina promenadstråk, främst på sydvästra sidan, men också den nordöstra. Men det finns egentligen alldeles för många såna ställen som du frågar efter för att vara särskilt specifik. Man kan peka med hela handen och spreta med alla fingrarna.
 

Jesper33

Avslutat medlemskap
Tack för tipsen

Jag tror det blir en tur antingen till Albysjön eller Tyresö slottsträdgård.

Jag är inte ute efter mer specifikt än så.

/Jesper
 
ANNONS