Annons

Mitt GTX470 stöds av PS men inte LR CC?

Produkter
(logga in för att koppla)

Abe Normal

Aktiv medlem
Okay, tack för svaret.

Jag har Nvidias senaste drivisar, kan det vara det som är felet. Det är också dubbla SLI GTX-kort i datorn. Om det kan vara det som stör?
 

afe

Aktiv medlem
Ja på båda frågorna. Testa med en äldre drivrutin - AMD hade ett tag problem med att Lightroom kraschade helt om man körde en viss version av deras drivrutin, och Nvidia gör också fel ibland :)
 

Abe Normal

Aktiv medlem
Det skumma är att PS stöds men inte LR. Vadå, får leta fram nån gammal old drivrutin? Har för mig att GTX 470 stöddes tidigare på denna dator.

Så kan det mycket väl vara, men ibland gör nya drivrutiner att det slutar fungera. Det brukar gå att ladda ner äldre versioner från Nvidia, men du måste först avinstallera den nya för att slippa krockar.

Edit: jag lyckades redigera ditt inlägg i stället för att svara, men du förstår nog poängen. /afe
 

afe

Aktiv medlem
Ett alternativ är att strunta i det. GTX 470 är inte så snabbt, och Lightroom har få funktioner som över huvud taget drar nytta av grafikkortet. När mina AMD-drivisar strulade körde jag med acceleration avstängt länge och märkte ingen skillnad direkt (och det var med ett snabbt grafikkort).
 

Abe Normal

Aktiv medlem
Håller på o meckar nu med ominstallation. Tyckte att justeringspensel flöt bättre tidigare, kan ha blandat ihop datorerna. Nu känns det himla segt.
 
ANNONS