Annons

Ljussättning för att framhävva muskler på en man

Produkter
(logga in för att koppla)

Niklas Rosendahl

Aktiv medlem
Hej,

Skulle behöva liet tips på ljussättning för att framhäva muskler på en man, troso bilder mm


Några tips på hur man skall sätta ljuset?

//Niklas
 

tannler

Aktiv medlem
Lek med en ficklampa i ett dåligt belyst rum och försök skapa "struktur" i en trasmatta, eller nåt annat platt, och Du kommer att inse att belysningsvinkeln är av största betydelse. Ju större den är, desto mer höjdskillnader framträder.

Det spelar inte så stor roll viken belysning Du använder, så länge vinkeln förblir kostant och näst intill vinkelrätt mot objektet.

Googla på <släpljus>
 

Allemyr

Aktiv medlem
callekula skrev:
Nja, lite väl ljusa konturer. Ser klippt ut nästan.
Ja smaken är ju som baken. Ja visst är det en hård kontrast mot bakgrunden som är riktigt sot svart, det är ju dock valfritt hur man vill att bakgrunden ska vara, men oavsett så är tekniken riktigt häftig om man frågar mig.
 

Danlo

Avslutat medlemskap
Mitt tips är: Lek med släp-ljus tills det ser så smaskigt ut att du bara vill sätta tänderna i det, då vet du att det blir bra.

Lycka till!
 

DocuWild

Avslutat medlemskap
Tja.. jag skulle gissa på 4 små softboxar, 2 bak, 2 fram, 2 strip lights på sidorna, och 2 grid-spots strax bakom och en silverbounce fram och en beautydish ovanför.

...och då jag inte är synsk så fortsatte jag bara att läsa vidare på den artikeln för längre ner kommer ljusschemat ;)
 
ANNONS