Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradering från Canon EOS 60D

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vill uppgradera mig från min 60D och funderar nu på vad nästa steg ska bli. Har funderat en del på en 5D mark II men är inte säker än.
Jag fotar mest porträtt just nu men kommer att flytta till Lofoten, så kommer det att bli en hel del landskapsbilder och även en del studio.

Använder framförallt ett f3.5 zoom och ett 50mm f1.8.

Tacksam för hjälp!
 

Ellery Sneed

Aktiv medlem
Jag har valt en 6D som backup till 5D mkIII istället för 5 D mk II. Mest p.g.a bättre autofokus och något bättre bildkvalite. Dessutom är 6D överlägsen om man får för sig att filma.
6D är mkt lik 60D i hanteringen vilket skulle göra det enklare att komma igång jämfört med 5 D mk II.
 

control87th

Aktiv medlem
De naturliga valet (om man vill hålla sig inom samma prisområde) är att antingen gå till 70D och få en modernare cropsensor, bättre autofocus + wifi... same same but better eller 6D som har sämre autofokus, långsammare seriebildtagning MEN är fullformat.

Jag kommer att gå från 60D till 6D inom 6månader men 70D var för mig en oväntat bra uppgradering så det är inte ett helt självklart val.
 

Linmajon

Aktiv medlem
60D är en bra kamera. Om du vill känna att du byter till något signifikant bättre bör du nog köpa en FF kamera som ex 6D.
 
ANNONS