Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Resa till Rom, Vad tar man med sig?

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Schalin

Aktiv medlem
Jag hade tagit med mig kunskap som jag hade läst in här hemma. Det finns så otroligt mycket att se i Rom. Är man till på köpet konstintresserad så finns det nog ingen ände på sevärdheterna.
En dag kommer jag att åka dit.
 

lynxx

Avslutat medlemskap
Vi gick 13 km i 48 graders värme. Körde mest kitobjektiet 18-55 men även 70-300 och naturligtvis polfilter.
 

Kijana

Aktiv medlem
Även jag har varit i Rom för en del år sedan, och jag har också trevliga minnen därifrån. Tyvärr är de inte så skarpa som de borde vara. Kommer exempelvis inte ihåg vad hotellet hette, kommer bara ihåg fasadskylten där det stod "Piano" och det är tydligen italienska för "våningsplan". Inte kan väl hotellet ha hetat Piano?
Men jag vill minnas att det låg på en tvärgata till Via Nazionale, som ska ligga söder om Termini-området. Vad jag däremot är helt säker på är att hotellet var svenskägt, med svensktalande personal, och att jag bokade det i samband med att jag ville ha en billig resa till Rom.

Hur som helst, kan du leta dig fram till startplatsen för en guidetjänst per buss som heter Stop and go så är du bara något kvarter i från "mitt" hotell.

Nä, precis, det här inlägget var ju bara att glömma....;-)
 
ANNONS