Annons

Ska du köpa Nikon D100?

Produkter
(logga in för att koppla)

toni

Aktiv medlem
riktigt snart vore väldigt trevligt... dom har ju leveransproblem just nu och nästa laddning av d100 ska komma om ca 2 veckor enligt fotohandlarna i stockholm och då bör dom ju ha sänkt priset!
 

toni

Aktiv medlem
har inte funderat på vidvinkel ännu... ska lägga pengar på ett tokina 80-200 f2.8 at-x först...
 

jacobk

Avslutat medlemskap
Nån som vet hur de andra objektiv märkem fungerar med D100. Typ Sigma, Tokina med mera...
 

julgus

Aktiv medlem
jacobk skrev:
Nån som vet hur de andra objektiv märkem fungerar med D100. Typ Sigma, Tokina med mera...
Hej

perfekt.. inga kompablitetsproblem alls....

jag har Tamron 28-75/2.8,Tamron 90/2.8, Sigma 100-300/HSM och ett gäng Nikkors.. alla fungerar utom de riktigt gamla, manuella, som man tvingas använda i manuellt läge utan exp mätare.

Mvh
Johan
 

pablito

Aktiv medlem
Jag vill ha min D100 nu! (köper nog begagnad)

Hade tänkt köpa en Sigma 28-75 f2,8. Någon som har tankar om den gluggen?
 

jacobk

Avslutat medlemskap
Nån som har använt följande gluggar till en D100
Tokina AF 19-35/3,5-4,5
Tamron AF 19-35/3,5-4,5
 

prinsen

Aktiv medlem
jacobk skrev:
Nån som har använt följande gluggar till en D100
Tokina AF 19-35/3,5-4,5
Tamron AF 19-35/3,5-4,5
Nikon har inga kompabilitetsproblem som vissa andra kamera tillverkare har :)

Jag har provat Tokinas 19-35 på min D1:a, Det funkar pefekt och ger mycket optik för pengarna
/Adam
 

prinsen

Aktiv medlem
pablito skrev:
Jag vill ha min D100 nu! (köper nog begagnad)

Hade tänkt köpa en Sigma 28-75 f2,8. Någon som har tankar om den gluggen?
Inte just till Nikon, men en godvän till mig kör den ganska mycket på sin Canon D60 och är nöjd med den
 

toni

Aktiv medlem
grattis... vad fick dig att välja den istället? lite skeptisk mot batterilösningen på den kameran + att man inte kan få en vertikal avtryckare på den...
 

carpelux

Aktiv medlem
(lite) bättre upplösning än D100, min SB-26 blixt funkar med TTL, billigare pris.
Batterilösningen verkar som sagt lite knölig, men det skall gå att köra med enbart AA-batterier om man inte använder den inbyggda blixten.
Vertikal avtryckare har jag på F-4:an, men jag kommer hela tiden på mig med att använda den vanliga istället, så för mig är det inget stort problem.
 

Hansi

Aktiv medlem
jacobk skrev:
Funkar inte SB-26 till D100?
Vet ni hur det är med SB-24 och SB-25?
SB-24 och SB-25 fungerar i Non-TTL och manuellt läge.

Dom enda blixtarna från Nikon som fungerar fullt ut med D100 är SB-80DX, SB-28DX, SB-50DX samt den nya SB-800.
 

julgus

Aktiv medlem
Hej

Min Sb28 fungerar hyfsat i A läge.. kräver bara lite justering - oftast spot-on.

Mvh
Johan

Hansi skrev:
SB-24 och SB-25 fungerar i Non-TTL och manuellt läge.

Dom enda blixtarna från Nikon som fungerar fullt ut med D100 är SB-80DX, SB-28DX, SB-50DX samt den nya SB-800.
 

Roben

Aktiv medlem
Är det någon som har sett en beg D100 bjudas ut till ett lägre pris är nypriset på senaste tiden?

Jag tycker att de flesta vill ha runt 15 för ett hus...

Nypriset sjunker snabbare än beg-faktorn!

Rob
 
ANNONS