Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D 80 minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Bo Persson

Avslutat medlemskap
Hej någon som vet hur stort minneskort jag kan använda i en Nikon D 80 ? fråga på Nikon och dom sa högst 4 GB, tycker det låter lite, skulle gärna vilja komma upp i 16 GB i alla fall.
 

djungel

Aktiv medlem
Det bör gå med alla SDHC-kort som finns upp till 32 GB om inte just D80 har någon annan konstig begränsning.
 

zosma

Aktiv medlem
Ofta säger tiiverkaren max kapacitet som var aktuell för korttypen när enheten tillverkades, så att dom har testat med det. Sen kommer högre kapacitet som brukar fungera, men tillverkaren inte testat.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det ska fungera upp till 32 GB, men så stora kort hade jag inte när jag hade D80 så jag har inte prövat själv.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Om jag kommer ihåg att få med kort ikväll så kan jag testa med 16 & 32 GB imorgon på jobbet.
1GB(som sitter i) ger 80 RAW
 

pictorhayes

Aktiv medlem
Jag gjorde ett snabbtest nu med min gamla D80 och både
ett Kingston 8GB och ett Adata 16GB verkade fungera som dom skulle.
 

djungel

Aktiv medlem
Jag gjorde ett snabbtest nu med min gamla D80 och både
ett Kingston 8GB och ett Adata 16GB verkade fungera som dom skulle.
Då fungerar säkert SDHC-kort med 32 GB också. Man skiljer på typ av kort d.v.s. SD, SDHC och SDXC och inte hur mycket minne det egentligen är. Varje typ har en maximal minneskapacitet.
 
ANNONS