Annons

Kommunikationsfel?

Produkter
(logga in för att koppla)

amandarosende

Avslutat medlemskap
Hej!

Har ett objektiv från Tamron (17-50, 2,8) och en canon eos 1000d.
Redan första gången jag använde objektivet blev displayen svart och så stod det "kommunikations fel mellan objektiv och kamera, rengör kontakterna" någonting. Det har kommit då och då men jag har bara stängt av och på kameran igen... brukar funka hela plåtningar och krånglar ibland inte alls. Ser inte heller ut att vara smuts någonstans när man öppnar.

Dock välte stativet med kamerahuset och standardobjektivet förut, bara objektivet fick defekter, vad jag vet...

Mailade inköpsstället och de säger att jag ska skicka in till verkstad. Har dock ingen lust att lämna ifrån mig det objektivet eftersom det är det jag använder hela tiden, men under jobb så får det ju inte krångla.

Vad tror ni är fel? Kamerahuset funkar bra med mina mindre canonobjektiv annars.

Känner att det är dags för ett nytt kamerahus på tal om det, något att rekommendera?


/ Amanda
 

petter.oj.norman

Avslutat medlemskap
Det har rapporterats om samma problem flera gånger här på forumet. Äldre piratobjektiv på nyare Canon kan få den effekten. Jag själv råkade ut för det med en Sigma.
Alltså, utan att något är trasigt egentligen - det är kompatibilitetsproblem.
Fast om din Tamron är ny så kanske den är trasig.

Petter ...
 
Senast ändrad:
ANNONS